Általános csevegö

Ide jöhetnek az indexesek. :) Plusz: szavazások.

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 feb. 18 22:09

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki szerelt-e már erősítőt + mélyládát a Scorpioba? Eleinte nem akartam foglalkozni ezzel a dologgal, mondván egy ilyen "nagy hajóba" hülyén nézne ki, nem illik a stílusához. De sajnos a másik autó (Escort) után átülve (abba van hátul egy belépő szintű mélynyomó + erősítő) mindig pofán vág, hogy ebben mennyire gyenge a basszus. Ezért úgy döntöttem, hogy a tavasszal szerelek bele valami diszkrét ládát valami erősítővel.

Csupán annyi lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a tápkábelnek van-e a tűzfalon valami olyan hely ahol egyszerűen fúrás, faragás nélkül be lehetne vezetni? Gondolok itt olyasmire, mint pl. az Escortnál a KM spirál mellett simán elfért a 8mm2-es kábel. A Scorpio gondolom már nem spirállal méri a sebességet így ez az opció nem játszik.

Tavasszal úgyis le kell bontanom a műszerfalat a fűtőradiátor miatt így, akkor gondoltam ezt is megcsinálni.

A válaszokat előre is köszönöm! :)
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2016 feb. 19 11:20

Autóhifi minimum: 165mm-es komponens elölre kétcsatormás erősítővel, mélyláda + monoblock hátra. Szóval két erősítő volt a csomagtartóban egy 60 literes láda mellett...
Scorpioban is volt spirálos és elektromos kmóra is...
Az akksi mögött van egy kb 3cm átmérőjű gumidugó van ahol át tudod vezetni, valahova a kesztyűtartó mögé érkezik ahol ki van könnyítve a hangszigetelő (ki lehet törni a kerek részt). Nem inkább 16 mm2-es kábeleket akartál írni? ;)

gabo9201 írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki szerelt-e már erősítőt + mélyládát a Scorpioba? Eleinte nem akartam foglalkozni ezzel a dologgal, mondván egy ilyen "nagy hajóba" hülyén nézne ki, nem illik a stílusához. De sajnos a másik autó (Escort) után átülve (abba van hátul egy belépő szintű mélynyomó + erősítő) mindig pofán vág, hogy ebben mennyire gyenge a basszus. Ezért úgy döntöttem, hogy a tavasszal szerelek bele valami diszkrét ládát valami erősítővel.

Csupán annyi lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a tápkábelnek van-e a tűzfalon valami olyan hely ahol egyszerűen fúrás, faragás nélkül be lehetne vezetni? Gondolok itt olyasmire, mint pl. az Escortnál a KM spirál mellett simán elfért a 8mm2-es kábel. A Scorpio gondolom már nem spirállal méri a sebességet így ez az opció nem játszik.

Tavasszal úgyis le kell bontanom a műszerfalat a fűtőradiátor miatt így, akkor gondoltam ezt is megcsinálni.

A válaszokat előre is köszönöm! :)
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 feb. 23 22:04

Jules írta:Autóhifi minimum: 165mm-es komponens elölre kétcsatormás erősítővel, mélyláda + monoblock hátra. Szóval két erősítő volt a csomagtartóban egy 60 literes láda mellett...
Scorpioban is volt spirálos és elektromos kmóra is...
Az akksi mögött van egy kb 3cm átmérőjű gumidugó van ahol át tudod vezetni, valahova a kesztyűtartó mögé érkezik ahol ki van könnyítve a hangszigetelő (ki lehet törni a kerek részt). Nem inkább 16 mm2-es kábeleket akartál írni? ;)

gabo9201 írta:Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy valaki szerelt-e már erősítőt + mélyládát a Scorpioba? Eleinte nem akartam foglalkozni ezzel a dologgal, mondván egy ilyen "nagy hajóba" hülyén nézne ki, nem illik a stílusához. De sajnos a másik autó (Escort) után átülve (abba van hátul egy belépő szintű mélynyomó + erősítő) mindig pofán vág, hogy ebben mennyire gyenge a basszus. Ezért úgy döntöttem, hogy a tavasszal szerelek bele valami diszkrét ládát valami erősítővel.

Csupán annyi lenne a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy a tápkábelnek van-e a tűzfalon valami olyan hely ahol egyszerűen fúrás, faragás nélkül be lehetne vezetni? Gondolok itt olyasmire, mint pl. az Escortnál a KM spirál mellett simán elfért a 8mm2-es kábel. A Scorpio gondolom már nem spirállal méri a sebességet így ez az opció nem játszik.

Tavasszal úgyis le kell bontanom a műszerfalat a fűtőradiátor miatt így, akkor gondoltam ezt is megcsinálni.

A válaszokat előre is köszönöm! :)


Köszönöm a tanácsot, akkor van rá viszonylag egyszerű lehetőség, ez a lényeg. Nem akarok belefolyni nagyon komolyan, mert el lehetne rá költeni az autó árát még egyszer. :)
Nekem az bőven megfelel, hogy a fejegység hajtja a 4 gyári helyen lévő viszonylag normális hangszórót és hátul van egy hidalt 2 csatornás végfok + valami 30cm-es valósan 100-150W-os mélynyomó. Kábelezés terén az Escortban 8mm2-es vagy 10mm2-es vezeték van, már nem emlékszem pontosan. Abban sincs valami túl komoly cucc, az erősítőben egy 20A-es bizti van. Ez egy csatornán 4 Ohmon 100W-nál nem hiszem, hogy sokkal több lenne sőt...
Keményen meghajtva járó motornál ilyen vastagságú vezetékkel sem esik le a feszültség 13V alá, akkor meg minek költsek dupla olyan vastagra. Persze ha az lenne a terven, hogy valami komoly rendszer építsek bele, akkor megérné, de ilyen célom nincs vele. Az a lényeg, hogy valami basszus is legyen benne ne csak egér zene.
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2016 feb. 24 17:20

Ezzel csak egy gond van, hogy lesz tűrhető mélyed, lesz tűrhető magasod, de a mélyközép felejtős lesz. Az első szett 100mm-es mélyközepe nem megy elég mélyre. A hátsó 130-as mélyközepek egy hangyányival jobbak lennének, de csak arra jók, hogy a hangképet teljesen tönkrevágják (főleg akkor, ha még magas sugárzó is van bennük). Ha nem akarsz sokat költeni rá én a helyedben akkor is a mostani hangszórókat kihajítanám/eladnám. Előlre tennék egy 165mm-es komponens szettet, lehetőleg selyem (lágy dóm) magassugárzóval. A magas mehet a gyári helyre, a mélyközép meg egy ajtópanellel a gyári 100mm-es helyére. Ha még nincs meg az erősítő, akkor 4 csatornásat vennék, amiből két csatorna hajtaná az első szettet, a másik kettő meg hidalva a ládát. Ha már megvan a kétcsatornás erősítő és nem akarsz másikat mellé, akkor az első komponens szettnek egy nagy érzékenységűt kell választani (legalább 91dB), amit a fejegység is meg tud hajtani.

gabo9201 írta:Köszönöm a tanácsot, akkor van rá viszonylag egyszerű lehetőség, ez a lényeg. Nem akarok belefolyni nagyon komolyan, mert el lehetne rá költeni az autó árát még egyszer. :)
Nekem az bőven megfelel, hogy a fejegység hajtja a 4 gyári helyen lévő viszonylag normális hangszórót és hátul van egy hidalt 2 csatornás végfok + valami 30cm-es valósan 100-150W-os mélynyomó. Kábelezés terén az Escortban 8mm2-es vagy 10mm2-es vezeték van, már nem emlékszem pontosan. Abban sincs valami túl komoly cucc, az erősítőben egy 20A-es bizti van. Ez egy csatornán 4 Ohmon 100W-nál nem hiszem, hogy sokkal több lenne sőt...
Keményen meghajtva járó motornál ilyen vastagságú vezetékkel sem esik le a feszültség 13V alá, akkor meg minek költsek dupla olyan vastagra. Persze ha az lenne a terven, hogy valami komoly rendszer építsek bele, akkor megérné, de ilyen célom nincs vele. Az a lényeg, hogy valami basszus is legyen benne ne csak egér zene.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 feb. 25 10:21

Jules írta:Ezzel csak egy gond van, hogy lesz tűrhető mélyed, lesz tűrhető magasod, de a mélyközép felejtős lesz. Az első szett 100mm-es mélyközepe nem megy elég mélyre. A hátsó 130-as mélyközepek egy hangyányival jobbak lennének, de csak arra jók, hogy a hangképet teljesen tönkrevágják (főleg akkor, ha még magas sugárzó is van bennük). Ha nem akarsz sokat költeni rá én a helyedben akkor is a mostani hangszórókat kihajítanám/eladnám. Előlre tennék egy 165mm-es komponens szettet, lehetőleg selyem (lágy dóm) magassugárzóval. A magas mehet a gyári helyre, a mélyközép meg egy ajtópanellel a gyári 100mm-es helyére. Ha még nincs meg az erősítő, akkor 4 csatornásat vennék, amiből két csatorna hajtaná az első szettet, a másik kettő meg hidalva a ládát. Ha már megvan a kétcsatornás erősítő és nem akarsz másikat mellé, akkor az első komponens szettnek egy nagy érzékenységűt kell választani (legalább 91dB), amit a fejegység is meg tud hajtani.

gabo9201 írta:Köszönöm a tanácsot, akkor van rá viszonylag egyszerű lehetőség, ez a lényeg. Nem akarok belefolyni nagyon komolyan, mert el lehetne rá költeni az autó árát még egyszer. :)
Nekem az bőven megfelel, hogy a fejegység hajtja a 4 gyári helyen lévő viszonylag normális hangszórót és hátul van egy hidalt 2 csatornás végfok + valami 30cm-es valósan 100-150W-os mélynyomó. Kábelezés terén az Escortban 8mm2-es vagy 10mm2-es vezeték van, már nem emlékszem pontosan. Abban sincs valami túl komoly cucc, az erősítőben egy 20A-es bizti van. Ez egy csatornán 4 Ohmon 100W-nál nem hiszem, hogy sokkal több lenne sőt...
Keményen meghajtva járó motornál ilyen vastagságú vezetékkel sem esik le a feszültség 13V alá, akkor meg minek költsek dupla olyan vastagra. Persze ha az lenne a terven, hogy valami komoly rendszer építsek bele, akkor megérné, de ilyen célom nincs vele. Az a lényeg, hogy valami basszus is legyen benne ne csak egér zene.


Persze a gyári hangszórókat lecserélem csak nem akarom külön erősítőről hajtani őket. Nyilván ha veszek akkor valami normálisabbat veszek, de azt nem nagyon értem, hogy előre a gyári 10cm-es helyre, hogyan lehetne betenni 16,5-ös hangszórókat. Nyilván a 10-es hangszóró egy nagyon nagy kompromisszum, de az biztos, hogy a gyári kárpitot nem fogom szétfaragni emiatt. Elöl hol vannak gyári magas helyek? Én eddig nem találkoztam még velük. Az erősítő már megvan (2ch). Hátul nekem jelenleg 6x9-es oválok vannak, nem tudom gyárilag mi lehetett ott, de ha már ennek meg van a hely, akkor ez a méret marad is csak majd nézek valami minőségibb hangszórót oda a jelenlegi SAL-ok helyett.
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2016 feb. 26 14:34

Gyári 100mm-es helyre nyilván ajtópanellel lehet nagyobbat berakni, persze ez barkácsolással jár és nem drágán otthon is meg lehet oldani, ami ugyan nem gyári kinézetű lesz, de szépen is meg lehet csinálni. Van a neten jópár leírás/video róla. MK1-en a magas a műszerfal tetején az "A" oszlop tövénél volt, békánál nem találtam jó képet a műszerfalról, de mintha ott nem lenne rács. Az is lehet, hogy a 100mm-es helyen van egy koax gyárilag ami nem túl szerencsés...
Ha így van, akkor én az "A" oszlop aljára tenném fel a magasakat nem teljesen felém, inkább egymás felé befordítva. A legolcsóbb magas amit érdemes megvenni (nekem is ilyen van): http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7077
Nekem ez volt a Scorpioban a 100-as helyen: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=47&termek=41219
Ezek elég érzékenyek a fejegységről hajtáshoz és jól is szólnak, csak ezekhez kellene neked egy keresztváltó is (mondjuk az a legegyszerűbb, ha a magas elé egy kondit beraksz...).
[OFF] Most ezek vannak az Alfámban elöl, egy pár Phase Linear 165mm-es mélyközéppel együtt. [ON]
Ha nincs a magasnak külön hely, akkor meg valami ilyesmit vennék a gyári helyre: http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=6247#prettyPhoto 92dB az érzékenysége, ráadásul alulra rakva talán nem lenne túl harsány a magasa.
Hátra meg ilyet néznék: http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7011#prettyPhoto 95dB-es érzékenységgel a fejegységről hajtáshoz bőven jó. Először ezt venném meg, az erősítőt beszerelném a csomagtartóba és rákötném az oválokat és lehet, hogy a mélyládára nem is lesz szükség...

gabo9201 írta:Persze a gyári hangszórókat lecserélem csak nem akarom külön erősítőről hajtani őket. Nyilván ha veszek akkor valami normálisabbat veszek, de azt nem nagyon értem, hogy előre a gyári 10cm-es helyre, hogyan lehetne betenni 16,5-ös hangszórókat. Nyilván a 10-es hangszóró egy nagyon nagy kompromisszum, de az biztos, hogy a gyári kárpitot nem fogom szétfaragni emiatt. Elöl hol vannak gyári magas helyek? Én eddig nem találkoztam még velük. Az erősítő már megvan (2ch). Hátul nekem jelenleg 6x9-es oválok vannak, nem tudom gyárilag mi lehetett ott, de ha már ennek meg van a hely, akkor ez a méret marad is csak majd nézek valami minőségibb hangszórót oda a jelenlegi SAL-ok helyett.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 feb. 26 15:43

Jules írta:Gyári 100mm-es helyre nyilván ajtópanellel lehet nagyobbat berakni, persze ez barkácsolással jár és nem drágán otthon is meg lehet oldani, ami ugyan nem gyári kinézetű lesz, de szépen is meg lehet csinálni. Van a neten jópár leírás/video róla. MK1-en a magas a műszerfal tetején az "A" oszlop tövénél volt, békánál nem találtam jó képet a műszerfalról, de mintha ott nem lenne rács. Az is lehet, hogy a 100mm-es helyen van egy koax gyárilag ami nem túl szerencsés...
Ha így van, akkor én az "A" oszlop aljára tenném fel a magasakat nem teljesen felém, inkább egymás felé befordítva. A legolcsóbb magas amit érdemes megvenni (nekem is ilyen van): http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7077
Nekem ez volt a Scorpioban a 100-as helyen: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=47&termek=41219
Ezek elég érzékenyek a fejegységről hajtáshoz és jól is szólnak, csak ezekhez kellene neked egy keresztváltó is (mondjuk az a legegyszerűbb, ha a magas elé egy kondit beraksz...).
[OFF] Most ezek vannak az Alfámban elöl, egy pár Phase Linear 165mm-es mélyközéppel együtt. [ON]
Ha nincs a magasnak külön hely, akkor meg valami ilyesmit vennék a gyári helyre: http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=6247#prettyPhoto 92dB az érzékenysége, ráadásul alulra rakva talán nem lenne túl harsány a magasa.
Hátra meg ilyet néznék: http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7011#prettyPhoto 95dB-es érzékenységgel a fejegységről hajtáshoz bőven jó. Először ezt venném meg, az erősítőt beszerelném a csomagtartóba és rákötném az oválokat és lehet, hogy a mélyládára nem is lesz szükség...


Nem tudtam mit takar ez az ajtópanel kifejezés, de rákerestem és így már tudom mire gondolsz. Nem lenne rossz, de ennyi munkát és a gyári ajtókárpit/kinézet feláldozását nekem nem éri meg. Igen a Békában ott nincs hely a magasaknak, valószínűleg máshol sincs. Gyárilag valószínűleg valami többutas /2/ vagy szélessávú hangszóró van a 10cm-es helyen. Méretéhez képest a lenti és közép tartományokban fülre nem szól nagyon rosszul, de a magasa nagyon gyenge. Nagy eséllyel, egy minőségibb 2 utas hangszórópárral fogom kiváltani őket. Személyesen nem ismerem ezt a Hertz márkát. Milyen minőséget képviselnek ezek? Gondolom egy SAL/MNC-től lényegesen jobb. Egyik ismerősnek a Fiat Brava-jába előre Audio System márkájú 13cm-es komponens szettet szereltem, az elég meggyőzően szól. Bár annak az ára is valami 25.000 körül volt.
Érzékenység tekintetében mindenképpen maradnék én is 91db fölött már amennyire bízni lehet az adatlapokban... :(
Ezen kívül hallottam még néhány 6x9-es JBL-t véleményem szerint azok sem rosszak. Komponens szettből vajon egyáltalán nem érné meg 10cm-eset venni? Azt még a mélyláda elkészítése előtt kipróbálom amit írsz, hogy egy jobb ovál szettel és külön erősítővel lehet nem is kell már mélyláda. Hallottam már én is meglepően erőteljes basszust adó oválokat. Bár azok nem ekkora autóban voltak, valószínűleg az is sokat számít.
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2016 feb. 27 14:04

A Hertz regi olasz autohifi hangszoro es erosito gyarto. Minosegi cuccokat gyart, belepo szintu aron is vannak hagszoroi, amik normalis minoseguek. Tarsmarkaja az Audison ami inkabb a kozep es felso kategoriat celozza meg, viszont van par Hertz hangszoro amiben Hertz aron megkapod az Audison minoseget:
http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=9878
http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7077
Szoval csak ajanlani tudom a Hertz-et.
Lehet 100mm-es komponens szet is elol, nekem is az volt a Scorpioban, de akkor erdemes valami jobb selyem lagy dom magasat valasztani mint a fenti Hertz vagy Audison, mert az olcsobb PEI domok nagyon harsanyak lesznek ful kozelben. Talan ezert is lenne penztarca kimelobb egy ketutas 100mm-es a gyari helyre.
Egy jo oval erositorol hajtva meg valoszinuleg Scorpioban is fog tudni kozel annyit mint egy lada...
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 feb. 28 21:03

Jules írta:A Hertz regi olasz autohifi hangszoro es erosito gyarto. Minosegi cuccokat gyart, belepo szintu aron is vannak hagszoroi, amik normalis minoseguek. Tarsmarkaja az Audison ami inkabb a kozep es felso kategoriat celozza meg, viszont van par Hertz hangszoro amiben Hertz aron megkapod az Audison minoseget:
http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=9878
http://hififutar.hu/index.php?P=1&K=1&ID=7077
Szoval csak ajanlani tudom a Hertz-et.
Lehet 100mm-es komponens szet is elol, nekem is az volt a Scorpioban, de akkor erdemes valami jobb selyem lagy dom magasat valasztani mint a fenti Hertz vagy Audison, mert az olcsobb PEI domok nagyon harsanyak lesznek ful kozelben. Talan ezert is lenne penztarca kimelobb egy ketutas 100mm-es a gyari helyre.
Egy jo oval erositorol hajtva meg valoszinuleg Scorpioban is fog tudni kozel annyit mint egy lada...


Minden esetre köszönöm a segítséget! Szerintem előre egy jobb kétutas hangszó lesz a nyerő a láda meg majd elválik. :)
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Tilike » 2016 szept. 18 16:45

Sziasztok!

Bocsi, hogy ide írom, de ha valaki esetleg megválna az MK1-esétől, akkor örömmel venném, ha szólna, mert érdekelne!

Köszi! :)
'96 2.3
Avatar
Tilike
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2011 júl. 23 17:48
Tartózkodási hely: győr, keszthely
típus: Ford Scorpio
Évjárat: 1996

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jatis » 2016 okt. 20 13:21

Valaki elküldené nekem Dozer35 számát?
PFBgarage
http://pfbgarage.blog.hu
harminc9244138
Avatar
Jatis
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008 nov. 17 11:59

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Árpi » 2016 nov. 15 18:56

O és még mindíg létezik az oldal :D Üdv minden régi és új tagnak :D
HĂĄtulkaparos FORD
Granada 2.0 i V6 L 1977
Taunus 1.6 s4 L 1982
Scorpio 2.9 V6 Gl 1988
Sierra D.O.H.C Lx 1989
Avatar
Árpi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 471
Csatlakozott: 2005 jún. 29 19:59
Tartózkodási hely: Dunakanyar

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: fekete64 » 2016 dec. 23 16:26

Boldog karácsonyt minden, még kitartó fórumozónak! :xmas1: :xmastree:
karacsonyfa.gif
karacsonyfa.gif (277.09 KiB) Megtekintve 1594 alkalommal.
Fekete64
93' Scorpió 2.0i DOHC Ghia full aut.
Avatar
fekete64
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2006 dec. 03 21:43
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
típus: '93 Facelift 2.0 DOHC
Évjárat: 1993

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: AlexChef » 2017 jan. 14 13:30

Sziasztok !
Kérdésem lenne MK1 BOA-nál ,( ami nem volt szétgyíkolva, normális olajjal használt, nem eszi az olajat nem füstöl kéken, kb. 240 ezer km van a motorba! Jah és gyári az egész autó németországból lett annó hozatva lepapírozva ) benzin került az olajba , olajnyomásjelző lámpa világít eleinte csak bizonyos fordulatoknál de mos tmár folyamatosan ( nem használom már , de életre akarom kelteni ). Létezhet h a benzinnel keveredett olaj miatt jelzi h nincs olajnyomásom ( nincs alúlról jövő kopogó hang ), meg mitől lehet benzin az olajba ( azt tudom h a benzinpumpa rossz nem akar beindulni csak nagyon nehezen.
MIND ÖRÖKKÉ SCORPIÓ
AlexChef
CL
CL
 
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2006 szept. 13 23:02
Tartózkodási hely: BUDAPEST

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jatis » 2017 jan. 15 11:30

Leírjam ide is?
PFBgarage
http://pfbgarage.blog.hu
harminc9244138
Avatar
Jatis
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008 nov. 17 11:59

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2017 jan. 29 1:01

Latom tobb helyen is probalkozol:
http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2017/01/25/folyamatosan_egve_marad_az_olajnyomas_jelzo_lampa/?token=622abc0414d483f47686ac68c1ec14a3
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__8379461-ford-scorpio-cosworthba-boa-miert-kerul-olajba-benzin

Amit a gyakori kerdeseken valaszoltak, az lesz a hiba...
Ha a nyomasszabalyzo ereszt akkor ha lehuzod a vakuum csovet rola es parszor raadod a gyujtast, akkor szivarogni fog a benzin belole. Ha az injektorok nem zarnak rendesen, akkor a vizsgalatukhoz ki kene szerelni oket es egy injektoroshoz elvinni. A benzines olajtol meg nem csoda, hogy nincs olajnyomas...


AlexChef írta:Sziasztok !
Kérdésem lenne MK1 BOA-nál ,( ami nem volt szétgyíkolva, normális olajjal használt, nem eszi az olajat nem füstöl kéken, kb. 240 ezer km van a motorba! Jah és gyári az egész autó németországból lett annó hozatva lepapírozva ) benzin került az olajba , olajnyomásjelző lámpa világít eleinte csak bizonyos fordulatoknál de mos tmár folyamatosan ( nem használom már , de életre akarom kelteni ). Létezhet h a benzinnel keveredett olaj miatt jelzi h nincs olajnyomásom ( nincs alúlról jövő kopogó hang ), meg mitől lehet benzin az olajba ( azt tudom h a benzinpumpa rossz nem akar beindulni csak nagyon nehezen.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Driver » 2017 márc. 13 19:31

felmérés, kivan itt a régmúltól még?
:-) most nézem 11 éve van ez az oldal, indexen régebb óta.
de jó volt szép volt :-)
-'95 2.0 16V Ghia ..volt..- http://www.fordscorpio.hu -
Avatar
Driver
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 4234
Csatlakozott: 2005 jún. 29 23:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2017 márc. 13 20:23

+1

U.i.:
Nekem elvileg 2db hatso szarnyam maradt...

Driver írta:felmérés, kivan itt a régmúltól még?
:-) most nézem 11 éve van ez az oldal, indexen régebb óta.
de jó volt szép volt :-)
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jatis » 2017 márc. 15 12:30

Kinek mi a régmúlt?
PFBgarage
http://pfbgarage.blog.hu
harminc9244138
Avatar
Jatis
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008 nov. 17 11:59

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: fekete64 » 2017 márc. 17 14:50

Sajnos már alig vagyunk, legalább is itt a fórumon. :cry:
Pont 10-éve, még 107-fő(!) volt egyszerre itt bejelentkezve a fórumon! Régi szép idők..... :(
Fekete64
93' Scorpió 2.0i DOHC Ghia full aut.
Avatar
fekete64
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2006 dec. 03 21:43
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
típus: '93 Facelift 2.0 DOHC
Évjárat: 1993

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Driver » 2017 márc. 21 16:08

Akkor meghirdetem. Ha nem sokat ér...


Jules írta:+1

U.i.:
Nekem elvileg 2db hatso szarnyam maradt...

Driver írta:felmérés, kivan itt a régmúltól még?
:-) most nézem 11 éve van ez az oldal, indexen régebb óta.
de jó volt szép volt :-)
-'95 2.0 16V Ghia ..volt..- http://www.fordscorpio.hu -
Avatar
Driver
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 4234
Csatlakozott: 2005 jún. 29 23:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Driver » 2017 márc. 21 16:10

Jatis írta:Kinek mi a régmúlt?


Ez igaz :)
TE pl régi motoros vagy ;)
-'95 2.0 16V Ghia ..volt..- http://www.fordscorpio.hu -
Avatar
Driver
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 4234
Csatlakozott: 2005 jún. 29 23:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Driver » 2017 márc. 21 16:12

fekete64 írta:Sajnos már alig vagyunk, legalább is itt a fórumon. :cry:
Pont 10-éve, még 107-fő(!) volt egyszerre itt bejelentkezve a fórumon! Régi szép idők..... :(


Sajnos az autók is tűnnek el lassan..
-'95 2.0 16V Ghia ..volt..- http://www.fordscorpio.hu -
Avatar
Driver
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 4234
Csatlakozott: 2005 jún. 29 23:08
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2017 márc. 21 16:41

Nekem is maradt meg par ertekes Scorpos holmim, amit el kene adnom..

Driver írta:Akkor meghirdetem. Ha nem sokat ér...

Jules írta:+1

U.i.:
Nekem elvileg 2db hatso szarnyam maradt...
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jatis » 2017 márc. 23 17:33

Driver írta:
fekete64 írta:Sajnos már alig vagyunk, legalább is itt a fórumon. :cry:
Pont 10-éve, még 107-fő(!) volt egyszerre itt bejelentkezve a fórumon! Régi szép idők..... :(


Sajnos az autók is tűnnek el lassan..

Mi elhasználtuk néhányat alkatrészbázisnak.
PFBgarage
http://pfbgarage.blog.hu
harminc9244138
Avatar
Jatis
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 102
Csatlakozott: 2008 nov. 17 11:59

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2017 márc. 23 22:46

A legtöbb külföldi Scorpio-s oldal se üzemel már :/
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2017 márc. 31 8:35

Overvoltage írta:A legtöbb külföldi Scorpio-s oldal se üzemel már :/


Sajnos ez nem csak a Scorpioval van így. :(
Mióta elterjedt a facebook szinte az összes márkaklubos oldal haldoklik.
:|
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2017 ápr. 01 14:11

gabo9201 írta:
Overvoltage írta:A legtöbb külföldi Scorpio-s oldal se üzemel már :/


Sajnos ez nem csak a Scorpioval van így. :(
Mióta elterjedt a facebook szinte az összes márkaklubos oldal haldoklik.
:|


Jaja, ez a Facebook csoport elég aktív: https://www.facebook.com/groups/41943788583/
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Jules » 2017 ápr. 02 9:36

Overvoltage írta:
Jaja, ez a Facebook csoport elég aktív: https://www.facebook.com/groups/41943788583/


Nekem nem mukodik. Azt irja, hogy eloszor jelentkezzek be... :evil: :badair:
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Általános csevegö

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2017 ápr. 02 16:25

Jules írta:
Overvoltage írta:
Jaja, ez a Facebook csoport elég aktív: https://www.facebook.com/groups/41943788583/


Nekem nem mukodik. Azt irja, hogy eloszor jelentkezzek be... :evil: :badair:



Nincs Facebookod? :lol:
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

ElőzőKövetkező

Vissza: Index fórum

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron