Elektromos gondok

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2014 jún. 15 9:16

aksitól elindulsz a negatív kábelen egész hamar megtalálod. persze vannak máshol is,de indítózásnál az nem játszik.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 jún. 15 15:23

köszi.
persze az megvan. kasztni megcsiszolva, kábel, és a saru jó. van egy másik a tűzfalnál közép tájon. a 2 bizti tábla rendbe vágva. és még mindig nem f*sza a km óra. Ezért keresném a többi testpontot.
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2014 jún. 15 17:27

cls
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Paca 2015 máj. 04 19:43-kor.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 jún. 16 9:40

Van, csak perpill nemmegy a gepemen. 64biten nem fut.
Még azt megnezem, h lekotom a generatort, h akkor mit fog szolni.
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: finyo88 » 2014 aug. 09 18:38

hello. a jobb első elektromos ablaknak hol találom a biztositékját? Melyik az?
Avatar
finyo88
CL
CL
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2014 ápr. 16 20:45
Tartózkodási hely: cegléd
típus: scorpio 2.0 8V
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: finyo88 » 2014 aug. 09 18:56

megvan
Avatar
finyo88
CL
CL
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2014 ápr. 16 20:45
Tartózkodási hely: cegléd
típus: scorpio 2.0 8V
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 24 10:25

Hali,
Azt tudja valaki, hogy a kiegyenlito tartály jeladojat ki lehet-e vhogy mérni? Hogy az e a rossz? Állandó vizszintnel hol jelez hibát hol nem.
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 24 12:39

stavi írta:Hali,
Azt tudja valaki, hogy a kiegyenlito tartály jeladojat ki lehet-e vhogy mérni? Hogy az e a rossz? Állandó vizszintnel hol jelez hibát hol nem.


tartályt kiépited ott csati van rajt. jó szar kiépiteni. de nekem pl vezetékhiba van valahol útközben. úgyhagytam.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 24 14:17

Az oké. Td-nél könnyű kivenni.
Vezeték hiba elvileg nincs. A jeladot kéne vhogy kizárni.
Ha rövidre zarom a csatit, vagy teszek rá vmi fogyasztót, vagy mérni lehet emelni ellenállást rajta?
Erre kellene vmi tipp, hogy mit lehet.
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 24 17:52

stavi írta:Az oké. Td-nél könnyű kivenni.
Vezeték hiba elvileg nincs. A jeladot kéne vhogy kizárni.
Ha rövidre zarom a csatit, vagy teszek rá vmi fogyasztót, vagy mérni lehet emelni ellenállást rajta?
Erre kellene vmi tipp, hogy mit lehet.


csak egy sima kétállapotú jeladó. zár/nyit. azt sajnos már nem tudom felidézni melyik állapot minek felel meg. arra emlékszem reed relé van benne, ha jól írom, ami ugye mágneses behatásra kapcsol ki/be. ennyi. remélem ez már segít :)
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Jules » 2015 feb. 24 19:36

Meg meg van benne ket ellenallas sorba kotve, az egyiket zarja rovidre a reed. innen tudja megallapitani, hogy szakadt, vagy rovidzaras jeladora hibat jelezzen. mk1-ben nekem az uszo porladt szet. unixnal vettem olajszint jeladot ami pont olyan volt csak ellenallasok nelkul, azt mekkeltem meg. jo lett...
sajnos mar nem emlekszem, hogy mekkorak voltak az ellenallasok es hogy a reed nyito vagy zaro erintkezos volt-e...
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 934
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Mitsubishi Carisma 1.9DiD
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1998

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 24 19:46

Kösz fiúk.
Még olvasgatom egy kicsit, mert felfogni annyira nem sikerült :lol:
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 24 20:04

Nem tudsz szerezni egy tartályt kölcsönbe?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 24 20:52

Ittvan 3 béka az udvaron, de jelado egyikbe sincs/nem volt :)
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 24 21:59

stavi írta:Ittvan 3 béka az udvaron, de jelado egyikbe sincs/nem volt :)

Lehet azok gyalogbékák :D
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

tis segítség

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 márc. 01 19:22

Hali,
Valaki tudna tis-ben segíteni?
Egy kábelt kéne megnézni, h hová megy.
116 lovas td béka, a generátor gerjeszto szála. Kék/narancs, elindul a generatortol, bele megy a kis bizti tablaba, es hogy onnan hová. Ilyet meglehet benne nézni?
Köszönöm
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: tis segítség

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 márc. 02 6:34

cls
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Paca 2015 máj. 04 19:41-kor.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 márc. 02 11:02

Rajtavagyok, csak lassan jön :(
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 márc. 07 1:16

hali,
az előző dolog úgy néz ki megvan, viszont a tis nem az erősségem. Kérdeznék még.
Van egy 2.0 16V automata béka, és a motortéri kocka csatin (C110) nem tudok egy szálat be azonosítani. (a kábelezése darabokban, némelyik le/ki -szakadva a csatlakozóról)
http://fordscorpio.co.uk/16vlooms.htm
A 13-as lábú kellene, hogy az hova megy? EZ egy fekete szál, a tisben ez van hozzá írva:
(13)
31-PC31 (BK)
31-GD7 (BK)

A tis-ben nem találom, a szövegben a keresés nem működik.
Van kibontott kocka kábelezésem, de azokból alapból üres a 13-as láb. (azok manualok voltak, gondolom ez az automatának kellhet)
Valaki tud ebben segíteni? :?:
köszönöm
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 márc. 07 11:10

cls
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Paca 2015 máj. 04 19:39-kor.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 márc. 07 20:11

köszi Paca,

Igen, biztos, h a 110-es, ez megy az injektorokhoz, trafók, főtengely jeladó, stb... tudod a motortéri kis köteg. És létezik :D , a 13-as. az van elszakadva, és nem tudom mire megy a vége.
Kép
Elég sz.r kép lett, bocsi.

Igen TD-m van, talán egyedül a fórumba :D (egy 116 lovas, meg egy 125-ös) Ez az automata bontásra van nálam, de marhára nem indult. Csak teker az önindító. Szétszedés előtt jó lenne beinditani, h legalabb a motor, meg a váltó állapota kiderüljön. Most vagyok a kötelező körökön. Biztositek tábla, kocka csati, meg ami megy a fülkébe. A kocka csatival már kész vagyok, csak azt a 13-ast nem találom, hogy honnan jött. Ma már nekiálltam a bemenő kötegnek.
Kép

Előttem már volt javítva, de igy is katasztrófa. Ahol ki lett cserélve 10-20cm madzag, ott f*sza az a 20cm, de előtte és utánna 20-30centin semmi szigetelés. Gondolom akkor még jó volt...

Az edis kábeleit cserélem, a többit csak amit nagyon muszály, meg szigetelem amit kell.
Jövőhét végére talán kiderült... ha jó jó, ha nem akkor lesz egy eladó zsákbamacska autómatám :D
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 ápr. 26 21:17

Ma elkezdtem kibogarászni azt a kábelköteget, ami átmegy az ECU mögött a tűzfalon az utastérbe. Valaki tudna esetleg egy kis útmutató adni, hogy miket kell lebontsak ahhoz, hogy "kényelmesen" vissza lehessen fejteni a köteget az utastér felé, és erenként tudjam cserélni? Ahogy néztem a zárhíd előtt becsatlakozik a nagy biztitábla kábelezése is a ebbe?
Az ABS modul még nincs kikötve itt mire vigyázzak? Ennek kijön külön a csatija, vagy le kell szedni az egész modult?
Jól láttam, hogy az első ABS- jeladók is becsatlakoznak a nagy kötegbe? (Gondolom megy rá az ABS modulra.) Azt is le kell szedjem a helyéről, ha jól láttam TIS-ben arra is megy valami széles csatlakozó.
Utastér felé még nincs visszahúzva semmi, csak széthúzkodtam az alábbiakat és felcímkéztem őket.
Amiket idáig kibontottam nem ebben a sorrendben:

- Két kocka csati
- MAP sensor
- MAF sensor
- kipörgésgátló
- hűtőventik
- EDIS
- külső hőmérő (elöl van a zárhídnál elhelyezve) én legalább is annak vélem
- klíma kompresszor
- kat előtti lamdbák
- kocka csatik oldalán kis vákumbiszbaszok
- szélvédőmosó folyadék betöltő nyílásnál van valami kis kütyü, arról is lehúztam
- hűtőfolyadék szintjelzője
- nivomat


Így elsőre ennyi.

Köszi
Máté
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 ápr. 28 15:28

én így csináltam:

jobbos ajtó le, jobbos ülés ki. kesztyűtartó szintén. computer és egyéb dobozok onnan le.

motortérben a nagy csatik fölött mindent kiszedtem,van pár vákuumszelep,meg ilyesmi. nagy csatikat is leemeltem a lemezről, szervó olajtartályt félrehajtottam.

aztán egyesével cseréltem a csatitól ameddig benn visszakereshető. így nem kell címkézni. nem mind megy a comp-ra.

ABS-t nem ereztem át,nekem nem volt szükség valamiért.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 ápr. 28 23:49

Én visszahúztam az utastérbe a legvastagabb köteget. Már le van hántolva róla minden szigetelőszalag + burkolat. Az ABS csati előtt kb 10cm-rel van egy kanyar az ABS kötegében, na az nagyon ramaty, a ventik vastagkábele szintén. A szervónyomás érzékelőnek vagy mi a tökömnek 2 madzag megy ez nálam valamiért össze van sodorva, mint ha egy ér lenne csak, a lambdák kábelei pusztulatok. Az EDIS jónak tűnik. Cserélve lesz minden, nem azért küzdöttem ki a köteget, hogy kompromisszumokat kössek tűzfaltól csati nyakig cserélve lesz minden egyes madzag. A vastag kötegen kívül egy még ki két köteg a tűzfalon az egyiken rajta van a kipörgésgátló a nívomat és valahova bekanyarodik a sárvédőbe esetleg az indexekhez ezt a köteget még nem bányásztam ki, van rajta egy az EDIS-hez hasonló csati, csak nem akar lejönni. A hűtő és az anyós lámpa között van ez a kütyü. A másik köteg megy át a sofőr oldalra és megy le az is a sárvédő szélénél. Holnap megpróbálom kiásni ezeket is a helyükről.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 ápr. 29 5:53

fú lesz vele meló! de ha mindezt megcsinálod lesz egy remek autód!
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 ápr. 29 9:51

Én is ebben bízom. Motorikusan rendben van teljesen, "csak" szimmeringeket kell cserélni. Elektronikusan is rendben lesz a héten teljesen. Még van 1-2 kérdeses dolog, majd mindjárt Örsöt jól megzaklatom vele. Készültek tegnap este fotók is, csak már nem akartam szarakodni vele, mert fél 12ig csináltam este a masinát. Még kell 1,5mm-es madzagot kerítenem, 7végén most zsinórban lesz 5 szabadnapom, remélem addigra végzek vele.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 máj. 12 21:06

Lassan haladok, "nem sok" van már hátra. Már "csak" az ABS van vissza, meg 1-2 kétpólusú csati a vákumos bisz-baszoknak és készen vagyok a legvastagabb köteggel, remélem stimmelni fog minden. Ha ezzel meg vagyok akkor jöhet a két kisebb köteg, utána építem vissza a helyére a kábelezést, és próbaindítás. Talán jövő hét végére nagyjából meg lesz minden. A hét végén megint lesz 4 szabadnapom zsinórban, most tényleg haladni akarok, két hete nem jött össze, mert elmentem haverokkal Tiszakécskére, azóta csak esténként 1-2 órákat tudtam csinálni. Nem csodálom, hogy az ABS-em nem működött ahol leválik a fő kötegről az ABS csati ott a könyök külső részénél minden madzagról le volt jőve a szigetelés. Már csak hetek kérdése és jöhetnek a szimering cserék, plusz ha már lent van a váltó akkor ki lesz bontva a hengerfejek között menő köteg is azt is felújítom faszán. Néha elcsodálkozok rajta, hogy a p*csába ment egyáltalán az egész szerkezet? Elképesztő, hogy mennyire kikeményedtek a szigetelések a tyúkbeleken.
Lenne egy láma kérdésem:
A ködlámpákat hogyan tudom sérülésmentesen kibontani?
Pedig az egyiket cseréltem már egyszer.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: temporary » 2015 máj. 13 18:29

Tony írta:Lassan haladok, "nem sok" van már hátra. Már "csak" az ABS van vissza, meg 1-2 kétpólusú csati a vákumos bisz-baszoknak és készen vagyok a legvastagabb köteggel, remélem stimmelni fog minden. Ha ezzel meg vagyok akkor jöhet a két kisebb köteg, utána építem vissza a helyére a kábelezést, és próbaindítás. Talán jövő hét végére nagyjából meg lesz minden. A hét végén megint lesz 4 szabadnapom zsinórban, most tényleg haladni akarok, két hete nem jött össze, mert elmentem haverokkal Tiszakécskére, azóta csak esténként 1-2 órákat tudtam csinálni. Nem csodálom, hogy az ABS-em nem működött ahol leválik a fő kötegről az ABS csati ott a könyök külső részénél minden madzagról le volt jőve a szigetelés. Már csak hetek kérdése és jöhetnek a szimering cserék, plusz ha már lent van a váltó akkor ki lesz bontva a hengerfejek között menő köteg is azt is felújítom faszán. Néha elcsodálkozok rajta, hogy a p*csába ment egyáltalán az egész szerkezet? Elképesztő, hogy mennyire kikeményedtek a szigetelések a tyúkbeleken.
Lenne egy láma kérdésem:
A ködlámpákat hogyan tudom sérülésmentesen kibontani?
Pedig az egyiket cseréltem már egyszer.


Kitartást! :)
temporary
CL
CL
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2015 feb. 16 22:32
típus: Ford Scorpio 2.0L 16V
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 máj. 23 19:59

Na kérem szépen van ám fejlemény:

A legvastagabb köteg teljesen készen van:
Kockacsatik
ABS
EDIS
Ventik
Lambdák
AC kondenzátor
AC kompresszor
Ventillátornak valami szabályzó modulja stb mind cserélve lezsugorozva bandázs szalaggal letekerve. Szépen gyári hatást keltve, nem is gondoltam volna, hogy ilyen jól fog kinézni.
Ami még hátra van:
Kipörgésgátló
Tempomat
Szélvédő mosó tartályhoz is megy le köteg.
Holnap állok neki visszahúzkodni ezeket is az utastér felé.
Ha megvagyok vele kis brigéciolos mosás a sárvédő falcnál, ahol a kábelezés fut, vettem kis kézi permetezőt, azzal fogom kicsapatni a környéket, hogy ragyogjon. A köteg tűzfalon történő átvezetését, úgy oldottam meg, hogy vettem 75mm-es reflex csövet. A gumigyűrűbe befaragtam és ez egyből védi is a biztitábla felöl érkező víztől is. Hála Istennek természetesen gyárilag ilyen hülyén oldották meg, hogy az elvezetőből a víz a kötegre érkezik. Remélem, hogy hamarosan próba indítás is lehet már. Nagyon kíváncsi vagyok már az eredményre!
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 máj. 24 18:13

Ma délelőtt kihúzkodtam a két kisebb köteget is, holnap nekiállok cserélni itt is az ereket. Ehhez ki kellett szednem a két fényszórót és előtte a ködösöket is indexestől. Találtam egy vékonyabb köteget is, ami megy át a légszűróház alá. Egy testelést kaphat valami, illetve ha jól emléxem két kisebb csati is van ott. Nincs rádugva semmi, gyanítom, hogy a egykori szintszabályzó kompresszoromnak vannak ott a csatlakozói. Biztosra nem tudom megmondani, mert a kompresszorom már ki lett dobva a kocsiból, ha minden igaz már Panxterében masinájában teszi a dolgát.
Kimostam a motor tér környékére lerakódott koszt, de vagy futok még egy kört a kispermetezővel, vagy kitoljuk valahogy a garázsból az utcára és adok neki nagynyomásúval.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron