Alapjárat ingadozás

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: pionjar » 2011 okt. 21 18:27

Én most gyűjtök a drótozásra
Mert vettem alapjárati motort mert kidobta ja meg légtömegmérőt, meg gyújtótrafót.............
Szerintem ezt zárd ki először.
Ha jók a drótjaid akkor hibakód olvasás szerintem
pionjar
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008 nov. 03 9:20
Tartózkodási hely: Törökbálint
típus: 2.0 16V béka
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 okt. 24 15:45

Sajnos nekem is egyre jobban gyanús a kábelezés. Múlt pénteken vittem a lányom a bölcsödébe, amikor hazafele indítottam volna a kocsit megszólalt a riasztó. Lekaptam a kieg. biztidoboz fedelét és megszűnt. Pedig még semmihez sem értem! Csak a műanyag fedelet kaptam le! A motor indult, tehát szerintem valahol fázist kapott és megszólalt. Mondjuk egy szar szigetelésnél. Mondjuk ott ahol írod Pionjar! Hétvégén fel tudok állni egy aknára, centiről-centire átnézem.

Jó lesz ez valaha????
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: pionjar » 2011 okt. 24 16:54

Én erre nem válaszolok semmit hogy jó lessz -e valaha, mert elfogult vagyok a típussal.
De nem jó irányban ám!!
De én most éppen nem tudok mást venni ezért csendben tűrök.
Javítgatom. De szerintem én azért eléggé belenyúltam.
De ahogy látom, ha áthuzalozod vagy valaki megcsinálja neked , akkor a hibák túlnyomó része megszűnik.
Szerkezetileg amúgy nincs bajom vele
pionjar
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008 nov. 03 9:20
Tartózkodási hely: Törökbálint
típus: 2.0 16V béka
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2011 okt. 24 16:55

Szaki írta:Sajnos nekem is egyre jobban gyanús a kábelezés. Múlt pénteken vittem a lányom a bölcsödébe, amikor hazafele indítottam volna a kocsit megszólalt a riasztó. Lekaptam a kieg. biztidoboz fedelét és megszűnt. Pedig még semmihez sem értem! Csak a műanyag fedelet kaptam le! A motor indult, tehát szerintem valahol fázist kapott és megszólalt. Mondjuk egy szar szigetelésnél. Mondjuk ott ahol írod Pionjar! Hétvégén fel tudok állni egy aknára, centiről-centire átnézem.

Jó lesz ez valaha????


felesleges nézegetni a vezetékezést. ujrakell húzni és pont.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: pionjar » 2011 okt. 24 17:12

Az a baj hogy én nem merek nekiállni.
Bár gondolom a hisztijeim nagy részét megoldaná................. :)
pionjar
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2008 nov. 03 9:20
Tartózkodási hely: Törökbálint
típus: 2.0 16V béka
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2011 okt. 24 19:07

pionjar írta:Az a baj hogy én nem merek nekiállni.
Bár gondolom a hisztijeim nagy részét megoldaná................. :)


1rész megoldaná másrészt nem lenne életveszélyes az autód. bármikor kigyulladhatsz ha kellőképpen hiányzik már a vezetéken lévő szigetelés.

pedig igazán nem bonyolult kicsípni a vezetéket és betoldani 1másikat.

kicsit hosszabb az a verzió ahogy én csináltam amit tudtam legtöbb csatit szétszedtem és úgy cseréltem de azt is csinálhatod h csatitól pár centire elvágod betoldod a másikat és jöhet a következő.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 okt. 25 8:40

Úgy tűnik itt az ideje a kábelezésről szóló bejegyzések áttanulmányozásának!

Amúgy, gyakorlatilag, a kockacsatinál a motortérben, belül meg a kesztyűtartó helyén forrasztunk, mert nem lehet kiszedni az egészet ugye?
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Paca » 2011 okt. 25 9:28

Szaki írta:Úgy tűnik itt az ideje a kábelezésről szóló bejegyzések áttanulmányozásának!

Amúgy, gyakorlatilag, a kockacsatinál a motortérben, belül meg a kesztyűtartó helyén forrasztunk, mert nem lehet kiszedni az egészet ugye?


a motor-váltó felé menő kiszedhető
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2011 okt. 25 9:38

Szaki írta:Úgy tűnik itt az ideje a kábelezésről szóló bejegyzések áttanulmányozásának!

Amúgy, gyakorlatilag, a kockacsatinál a motortérben, belül meg a kesztyűtartó helyén forrasztunk, mert nem lehet kiszedni az egészet ugye?


kitudod szedni mert kijön csak rengeteg mindent kell lebontani hozzá. többek közt a műszer falat is. kis bizti tobozt kivenni stb...
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 okt. 27 8:45

Jó reggelt mindenkinek!

Tegnap Panxter-nek köszönhetően megtörtént a hibakód-kiolvasás és a jobb oldali kat. utáni szondán kívül nem volt hibakód. Az összes szenzor megfelelő értékeket mutatott.
Viszont a kábelezés elég tré, azt mindenképpen ki kell javítani. Amúgy megijedhetett a gépjármű Panxtertől, mert ott nála remek volt az alapjárat. (Vagy pedig akkor épp jó volt a kábelezés)

Úgyhogy, karácsonyig kihúzom vele, addig beszerzem a kábeleket, zsugorcsöveket, bandázsokat és nekiállok a két ünnep között átkábelezni. REMEK MÓKA LESZ, IGEN! :afro:

Most hétvégén meg olajcsere, jobb oldali feszítőpatron csere, hűtőfolyadék csere, meg a kormányszervó csöveit cserélem. Elvégre hosszú hétvége. :lol:
Tavaszra lesz egy majdnem új autóm!
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Panxter » 2011 nov. 03 22:59

Szaki írta:Úgyhogy, karácsonyig kihúzom vele, addig beszerzem a kábeleket, zsugorcsöveket, bandázsokat és nekiállok a két ünnep között átkábelezni. REMEK MÓKA LESZ, IGEN! :afro:


na hogy allsz?
Avatar
Panxter
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2182
Csatlakozott: 2005 júl. 02 1:33
típus: '97 Cossie
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 nov. 04 9:38

Sikeres volt a hosszú hétvége. Mindent sikerült kicserélni amit terveztem. Az új olajjal sokkal csendesebb lett és simábban jár! Viszont úgy tűnik, hogy a termosztát kuka. Amikor cseréltem a hűtővizet a motorból, a termosztát felől kb. 30 fokos víz csorgott lefele. Nem nagyon, kb. 1dl/3-4mp, de szerintem ilyen hőmérsékletnél már rég zárva kéne lennie.

Ami az alapjáratot illeti, az alapjárati motort megint szétszedtem és azt a részét ami az elektronikát tartalmazza, ott befújtam wd40-el, valamint kitisztítottam a szívócsőnek azt a részét ahová csatlakozik. Azóta sokkal simább az alapjáratom és nem állt le. Lehet, hogy meg-megakadt a szelepállító tengely, és most már nem akadozik. Mindenesetre még nem merem leírni, hogy hiba orvosolva, majd még tesztelem.

A kábelezéssel, ott tartok, hogy alaposan megnéztem és csóváltam fejem. Mifelénk az építőiparban ezt úgy mondják hogy "folyamatban van". :lol:
De ezt amúgy is karácsony utánra terveztem be. Most egy kicsit nem akarok hozzányúlni. Megvárom amíg begyógyul a sok apró seb (meg lemennek a zúzódások) a kezemen a feszítőpatron csere után!

Hétvégén gyereknek cipővásár, úgyhogy lesz alkalmam tesztelni az alapjáratot! Majd beszámolok milyen lett!
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: fat818 » 2011 nov. 04 19:14

hol vettél és mennyiért feszítőpatront?
'95 2.9 v6 24v cosworth ghia
"vauvauvauvau..."
Avatar
fat818
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1996
Csatlakozott: 2008 dec. 31 18:41
Tartózkodási hely: bal1
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 nov. 04 21:40

Szia!

Angliából rendeltem. www.burtonpower.co.uk
Szállítással együtt volt 25 font. Csütörtökön megrendeltem, következő kedden már a postaládámban volt az értesítő a csomagról. Sajnos a PayPal nem működött náluk, úgyhogy a hitelkártyát kellett használni. De nem volt semmi gond, úgyhogy hajrá!
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Szaki » 2011 nov. 07 9:44

Megvolt a tesztelés és egyszer sem állt le vagy ingadozott az alapjárat! Úgy tűnik, hogy meg-megszorult az állító elektronika és finom beállításokat már nem volt képes kezelni. A jó öreg wd40 ismét bizonyított!
Az alapjárati fogyasztás stabil 1,3l/h.És nem ugrál mint eddig, hogy 1,1-1,3-1,5!

Összefoglalva: Az EGR szelep csövei elvoltak szakadava, ezt vásárláskor javítottam(rángatás megszűnt).
Lambdaszondák cserélve, vákumcsövek szétporladva, amit lehetett alumínium-csőre cseréltem, a többi tömlő, mint volt. Üzemanyagnyomás szabályozó cserélve(megtorpanás megszűnt),
pillangószelep, MAF, IAT, IACV valamint a "polip" tisztítva, TPS ellenőrizve.
Ezeket így leírva csodálatosnak tartom, hogy egyáltalán volt alapjáratom a javítások előtt!

Alapjárat kipipálva! Sőt, mivel a vezérműlánc feszítőt is kicseréltem(mondjuk csak az egyiket) így elméletileg amit a kincstár megengedett azt megtettem a motorral.

És műxik szépen!
(De vajon meddig? :twisted: )
Avatar
Szaki
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2011 ápr. 14 13:07
Tartózkodási hely: Budapest, III.
típus: Ford Scorpio Ghia Executive, 2.9 Cosworth
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Panxter » 2011 nov. 07 13:48

Szaki írta:Megvolt a tesztelés és egyszer sem állt le vagy ingadozott az alapjárat! Úgy tűnik, hogy meg-megszorult az állító elektronika és finom beállításokat már nem volt képes kezelni. A jó öreg wd40 ismét bizonyított!
Az alapjárati fogyasztás stabil 1,3l/h.És nem ugrál mint eddig, hogy 1,1-1,3-1,5!

Összefoglalva: Az EGR szelep csövei elvoltak szakadava, ezt vásárláskor javítottam(rángatás megszűnt).
Lambdaszondák cserélve, vákumcsövek szétporladva, amit lehetett alumínium-csőre cseréltem, a többi tömlő, mint volt. Üzemanyagnyomás szabályozó cserélve(megtorpanás megszűnt),
pillangószelep, MAF, IAT, IACV valamint a "polip" tisztítva, TPS ellenőrizve.
Ezeket így leírva csodálatosnak tartom, hogy egyáltalán volt alapjáratom a javítások előtt!

Alapjárat kipipálva! Sőt, mivel a vezérműlánc feszítőt is kicseréltem(mondjuk csak az egyiket) így elméletileg amit a kincstár megengedett azt megtettem a motorral.

És műxik szépen!
(De vajon meddig? :twisted: )

grat !
Avatar
Panxter
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2182
Csatlakozott: 2005 júl. 02 1:33
típus: '97 Cossie
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 júl. 04 19:29

Kábelkötegelés után alig volt alapjáratom 6-700 körül járkált. Átnyálaztam ezt a topicot, a vákuum csöveket átnéztem, ezekkel nem lehet baj. Ezután teljesen megszűnt az alapjárat, mintha egyáltalán nem kapna levegőt. Levettem az alapjárati motort, és beáztattam a mechanikus részét benzinbe. Próbáltam szétszedni, a kis műanyag csillag csavart kivettem, de nem akart mozdulni sehol így inkább nem feszegettem tovább. Aztán visszacsavarásnál a műanyag csavart sikerült beletörni... Ahogy néztem, teljesen beállt a motor, adtam neki 12V-ot, de meg se mozdult. Azért tettem egy próbát, a szelepen nyitottam egy kicsit kézzel, és visszaraktam az autóba. Azóta nagyjából van kicsi alapjárat, viszont össze-vissza jár a motor, ha tartom a gázt felpörög, majd visszaesik a fordulat, és újra felpörög. Benzinszagot is szoktam érezni az utastérben.
A kérdésem, hogy ez megoldódik, ha kicserélem az alapjárati motort?
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2012 júl. 04 22:52

Overvoltage írta:Kábelkötegelés után alig volt alapjáratom 6-700 körül járkált. Átnyálaztam ezt a topicot, a vákuum csöveket átnéztem, ezekkel nem lehet baj. Ezután teljesen megszűnt az alapjárat, mintha egyáltalán nem kapna levegőt. Levettem az alapjárati motort, és beáztattam a mechanikus részét benzinbe. Próbáltam szétszedni, a kis műanyag csillag csavart kivettem, de nem akart mozdulni sehol így inkább nem feszegettem tovább. Aztán visszacsavarásnál a műanyag csavart sikerült beletörni... Ahogy néztem, teljesen beállt a motor, adtam neki 12V-ot, de meg se mozdult. Azért tettem egy próbát, a szelepen nyitottam egy kicsit kézzel, és visszaraktam az autóba. Azóta nagyjából van kicsi alapjárat, viszont össze-vissza jár a motor, ha tartom a gázt felpörög, majd visszaesik a fordulat, és újra felpörög. Benzinszagot is szoktam érezni az utastérben.
A kérdésem, hogy ez megoldódik, ha kicserélem az alapjárati motort?


biztos hogy alapjárati motor?
egyenetlenül jár a motor az inkább szikrakihagyás lenne. trafók kábelek gyertyák jók? aksi feszültsége pipa?
ha alapjárati motor lenne akkor nemlenne egyenetlen járása (gondolomén) nemvolt még ilyen problémám de gyertya kábel miadt jártam már én is egyenetlenül... és persze benzinszag is volt amit te mondasz.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 júl. 04 23:41

Trafókat, gyújtókábeleket, gyertyákat cseréltem akksit feltöltöttem. Az alapjárati motor teljesen beállt, ezért valszeg ez a gond az alapjárattal, de nem értem mi történt 1 nap állás alatt. Eszembejutott, hogy erősen éreztem kipufogógázt is, kivettem a gyertyákat és be voltak kormolva. Sok anyagot kap, vagy össze-vissza? Valahol itt olvastam, hogy az üzemanyagnyomás szabályzó miatt nem volt egyenletes az alapjárat, és benzinszag is volt.
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Paca » 2012 júl. 05 7:20

nyomásszabályzó simán lehet,de lambda is. hidegen is rossz az alapjárat? sokat segítene egy kiolvasás.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 júl. 05 9:45

Hidegen is rossz, a hátsó lambdám nincs bekötve, de eddíg ez nem okozott gondot. A kiolvasást nemtudom megoldani sajnos :S
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Paca » 2012 júl. 05 10:09

Overvoltage írta:Hidegen is rossz, a hátsó lambdám nincs bekötve, de eddíg ez nem okozott gondot. A kiolvasást nemtudom megoldani sajnos :S


ha erre vetne a sors én kiolvasom. a hátsó lambda nem játszik a szabályzásnál. viszont ha esetleg tudod,hogy jó,akkor próba ként át tudod szerelni az első helyére. ellenben,ha hidegen is szar akkor nagy valszeg nem az lesz a gond.

az alapjárati motort ne tedd direkt 12Vra nert nem fogja szeretni. én még ott keresgélnék,esetleg egy próbadarab-csere eredményt hozhat. vagy egy sztetoszkóp/darab gumicső amivel ha mégis van vákumcsőhibád megkereshető.

benzinnyomást érdemes lenne megmérni stabil e,neme túl magas. (vizes manométer,régi pumpa nyomócső). fogyasztásod nem nőtt meg?
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 júl. 05 12:44

Annyira hülyének érzem magam... :D
Lecsúszott a légtömeg csatija, visszadugtam és 2500 lett az alapjárat, viszont egyenletes volt. Próbáltam állítgatni az alapjárati szelepet, de a rugók miatt mindíg visszaugrott. Beszorítottam egy darab papírt a szelep egyik nyílásához, így 1500 most az alapjárat és szépen jár továbbra is. Szóval csak egy szelepet kell szereznem. :mrgreen:
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Paca » 2012 júl. 05 16:05

akkor viszont érdemes lenne levenned az aksisarut 1-2 órára,hogy a computter mindent elfelejtsem, akkor újrakalibrálja a rendszer. hátha az alapjáratod is helyreáll.

az melyik amit állítgattál amit alapjárati szelepnek nevezel?
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 júl. 05 16:43

Paca írta:akkor viszont érdemes lenne levenned az aksisarut 1-2 órára,hogy a computter mindent elfelejtsem, akkor újrakalibrálja a rendszer. hátha az alapjáratod is helyreáll.

az melyik amit állítgattál amit alapjárati szelepnek nevezel?


Az alapjárati motorban a két lyuk között van egy kerek műanyag, ami állítja az alapjárat levegőjét, azt próbáltam állítgatni. Most úgy oldottam meg ideiglenesen a dolgot, hogy az alapjárati motornak a papír tömítésére vágtam egy ugyanolyan méretű keménypapírt, és kicsi lyukakat hagytam a két csőnél, amin át jár a levegő, így szabályozva az alapjárat levegőjét. Így kicsivel több, mint 1000 az alapjáratom.
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Tilike » 2012 júl. 28 22:11

A hajamat tépem lassan gyerekek. Múlt héten hoztam haza békát, volt rajta egy szelepfedéltömítés csere illetve egy gyertya befosott és 1 henger nem szándékozott működni. Gyönyörűen járt, a 2 forintos megállt volna rajta. Másnap gondoltam felrakom a felniket és kicsit hátra gurulok. Erre derült égből villámcsapás elkezdett ugrálni az alapjárat kb 900-600 között. Kipucoltam a fojtószelepet, az alapjárati motort is. A helyzet az, hogy ha a légszűrőtől a fojtószelepig lebontom a csöveket akkor egy kis idő után kisimul illetve ha a légtömegmérőt lehúzom majd visszatugom akkor fél percig megint oké. Vezetés közben magasabb fordulaton tulajdonképpen rendben van bár produkál érdekes dolgokat. Lepadlózom és kb 2000-4000 között torpan valamint lusta majd eme tartomány felett megjön az ereje ismét. Az alapjrat mindig szar, van, hogy nem mozdul a mutató de hallom, hogy nem stimmel és csattog is, máskor meg mint írtam, liftezk. Valakinek esetleg valami javaslata? Fals levegő? Légtömegmérő? Lambda szonda? Köszi előre is!
'96 2.3
Avatar
Tilike
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2011 júl. 23 17:48
Tartózkodási hely: győr, keszthely
típus: Ford Scorpio
Évjárat: 1996

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Tilike » 2012 júl. 28 22:14

Azt elfelejtettem írni, hogy ez a jelenség hidegtől illetve melegtől független, nem tudok párhuzamot vonni a dolgok között. Ja és minden indításnál nullázza a "napi" metett kilométert. Ilyen se volt eddig.
'96 2.3
Avatar
Tilike
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2011 júl. 23 17:48
Tartózkodási hely: győr, keszthely
típus: Ford Scorpio
Évjárat: 1996

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: bear64 » 2012 júl. 28 23:47

Hibakód olvasás kellene.De az elmondottak alapján a légtömegmérőd vagy nem jó vagy a kábelköteged zárlatos.Valószínüleg túl dúsít amit magasabb fordulaton eléget és ezért tűnik ott jobbnak a dolog.A lenullázás gyenge aksira utal ami vagy aksi hiba vagy töltés hiba vagy nagyon keveset mész vele azt is csak rövidtávokban.Esetleg ezek kombinációja.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Tilike » 2012 júl. 29 11:38

Rádugták OBD-re de nem írt ki semmit. A ventit írta, hogy nem működik de azt orvosoltuk.
'96 2.3
Avatar
Tilike
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2011 júl. 23 17:48
Tartózkodási hely: győr, keszthely
típus: Ford Scorpio
Évjárat: 1996

Re: Alapjárat ingadozás

HozzászólásSzerző: Tilike » 2012 júl. 29 11:50

Mi a légtömegmérő helyes tisztításának a módja?
'96 2.3
Avatar
Tilike
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2011 júl. 23 17:48
Tartózkodási hely: győr, keszthely
típus: Ford Scorpio
Évjárat: 1996

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron