még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Pisti1300 » 2012 máj. 22 16:12

bear64 írta:Való igaz a EEC-ig nem kell elkábelezni mert az a szakasz ami a tűzfalon belül van már jó de könnyebb csinálni ha az autóból kiszeded a köteget.

Ami az EEC-re megy azt addig kábelezem ami nem azt a tűzfal mögött 20cm-el toldom.
A műszerfalat nem akarom szétbontani.

A motortérben menő vastagabb köteggel ami a lámpákhoz megy azokkal nem szokott gond lenni?

Akkor a PATS maga az imo vezérlőegysége?
Pisti1300
CL
CL
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2012 ápr. 27 10:04
típus: Scorpio 2.9 V6 Cos. 24V
Évjárat: 1998

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2012 máj. 22 16:51

bear64 írta:Való igaz a EEC-ig nem kell elkábelezni mert az a szakasz ami a tűzfalon belül van már jó de könnyebb csinálni ha az autóból kiszeded a köteget.


ez biztos igaz,csak nem gondoltam volna azt ki lehet bogozni,hogy egybe kiemelhető legyen.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: bear64 » 2012 máj. 22 19:54

Ki lehet bogozni csak az aksi melletti biztidobozba is mennek kábelek úgyhogy ezt is bontani kell de ki lehet szedni.
A lámpa köteggel még nem volt dolgom.
A PATS (Passive Antitheft System) tehát ez maga az immobilizer.Hívják így is úgy is de ugyanarról beszélünk.Egyébbként nem csak a narancsszínű doboz tartozik oda hanem a közelében van egy fekete is az is oda tartozik.Ha jól emlékszem.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 jún. 25 23:37

A motortéri kábelekből 2 köteg van összesen? Az egyik, ami a tűzfalon megy ki, a másik amire gondolok meg a négyzet biztosítéktábla elejébe csatlakozik. A másik kérdésem pedíg, hogy a stekkerek kábeleit leszámítva van-e olyan csatlakozó, amit feltétlenül csak az autó alól lehet kibányászni?
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2012 jún. 26 8:12

2 köteg van aminek rendszerint cserélni kell az ereit, ha így érted a kérdést. ez az a 2 ami csatival "toldódik" a tágulási tartály alatt. befelé mindkettő a tűzfalon megy át a jobboldali biztitábla alatt (menetirány szerint)
igen,ez a köteg az amit alulról kell szerelni (km jeladó,lambdák,aut váltó-ha van),a többi nem megy alul, max lemegy,mint pl. az abs jeladóké.

jól értettem ez volt a kérdés?
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2012 jún. 26 9:41

Igen, így értettem. Köszi a választ!
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2014 nov. 06 23:04

Help!!!

Kábelkorbács szakszerű felújításában ki tud nekem segíteni?

Én nem érek rá foglalkozni vele. Természetesen nem ingyen kérem, de szeretném ha tuti lenne.

Köszi
Máté
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 11 11:15

Na szóval masina ma reggel sem indult.

Elmennék megvenni a kábelezéshez szükséges anyagokat.

Amit szeretnék cserélni:
- EEC-V-től a kockacsatiig
- kockacsatitól az elmenő köteg
- EDIS-től EEC-V-ig
- légtömegmérő, klíma kompresszor, hűtőventik, stb.

Szinte a motortérben mindent, legalábbis amire szükség van.
Érdekes módon a hűtőventik és a kis csatlakozója között semmi baj nincs a kábelnek, de a csatlakozótól a nagy kötegen már ramaty.

Szóval szerintetek milyen vastagságú kábelekkel készüljek és mennyivel? Végigolvastam a topicot, bár nem volt mindenhol egyértelmű, de kb az alábbi anyagokra van szükségem kezdésnek:
- 200 m 0,75mm-es olajálló szilikonkábel lehetőleg több színből
- 4*0,75mm-es árnyékolt olajálló szilikonkábel 2-3 m
- jó sok zsugorcső különböző vastagságúak
- szövetes szigetelőszalag 2-3 tekercs

Egyébként arra gondoltam, hogy vennék olyan vastagságú zsugorcsövet, amit földkábelre szoktak rámelegíteni, és a kész köteget ilyennel vonnám be illetve a csatlakozókat nyakban is, így nem tudna belemenni a víz sehol. A két kockacsatinál arra gondoltam, hogy csinálnék egy kis dobozt nekik. A kábelkötegek gumansapkával lennének bevezetve a kocka csatikba, belülről meg ki lenne tömítve valamilyen tömítő anyaggal (pl Sikaflex, vagy Soudal Fix-All) Ami tuningot gondoltam még, hogy lehet kapni hővisszaverő fóliát és avval betekerném az egész kábelköteget mielőtt berakom a gégecsőbe.

Egyébként a kocka csatiktól bemenő ágat ki lehet esetleg bontani úgy, hogy a szobában lehessen cserélni az ereket vagy nagyon egybe van ágyazva sok minden?

Mindenki aki csinált már ilyet írja le nyugodtan, hogy mik a buktatók mire kell különösen odafigyelni. Előre is köszi.

szerk.

A csatikat érdemes inkább megbontani óvatosan és beforrasztani a kábelt vagy előtte elcsíp forraszt és tövig zsugoroz?

szerk. 2.

Kábeleket hol érdemes megvennem? Tudtok esetleg tuti helyet, hogy hol lehet olcsón jó minőségű kábeleket venni?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 11 11:37

Hali,
Anno én úgy csináltam, h a csatiknal ahol tőbe még jó volt a gyári vezeték, ott 5-10cmre elvagtam, és onnan forrasztottam.
Némelyik csatit nagyon sz.r szetszedni, a kockát nem is tudtam. Persze biztosabb megoldás, ha szettudod szedni. Az sem baj, ha az új vezetékek et 10cmrel hosszabbra hagyod.
A kiöntést gondold meg, mert mivan akkor ha elsore mégsem jó vmi és ki kell bontani? szerintem elég rá egy vastag gegecso. Ha jók a kábelek akkor szvsz majdnem örök élet.
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: gacsa75 » 2015 feb. 11 18:32

Én a csatinál vágtam le,hagytam kb 1,5cm,és tövig nyomtam a zsugorcsövet.Én kiszedni nem tudtam a kábelkorbácsot,mert ahhoz nagyon szét kell bontani mindent.Az asszony segítségével szálanként húztuk ki,és forrasztottam be a vezetéket.Nekem ez a meló 2 napba került.
Scorpio
gacsa75
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2007 okt. 26 11:47
Tartózkodási hely: Tatabánya
típus: Scorpio 2.0
Évjárat: 1996

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: gacsa75 » 2015 feb. 11 18:42

gacsa75 írta:Én a csatinál vágtam le,hagytam kb 1,5cm,és tövig nyomtam a zsugorcsövet.Én kiszedni nem tudtam a kábelkorbácsot,mert ahhoz nagyon szét kell bontani mindent.Az asszony segítségével szálanként húztuk ki,és forrasztottam be a vezetéket.Nekem ez a meló 2 napba került.

20140301228.jpg
20140301228.jpg (230.84 KiB) Megtekintve 3189 alkalommal.

Egy kicsit gatya volt,nekem kinyírta az akksit,ment mindenem,még az ABS szivattyúm is...
Scorpio
gacsa75
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2007 okt. 26 11:47
Tartózkodási hely: Tatabánya
típus: Scorpio 2.0
Évjárat: 1996

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 11 20:30

Kis fejlemény van az ügyben. EDIS-t kiméregettem összesen 12 vezeték megy rá. A csati 2 szélétől indul 6-6 hat vezeték. Rövid zár nincs illetve egyik szélétől talán 3as 4es láb között mértem 713 ohmot illetve a másik 6os adagnál mintha 2 helyen találtam olyan 1400 ohm körüli értékeket. Kiméregettem a nagy kockacsatik befelé menő lábait is. A tűzdalhoz közelebbi csatinál két láb van rövidre zárva. A zárhíd felöli csatinál viszont elszomorító a helyzet. Elég sok lábnál rövid zár van sajnos. Gyorsan kipattintottam őket a sárvédőröl, ekkor vettem észre, hogy még mindig nyirkosak. Este már nem volt időm bíbelödni vele. Holnap hajszárítózás. Gondolom itt nem lenne szabad egy rövid zárnak sem. Az akku melletti bizti táblát utána fogom ki fogom szedni és szétborítom, aztán javítás amennyiben szükséges. Az EDIS-re egyébként honnan mennek még vezetékek? Comp 4db gyujtásmodul szintén 4db ha jól tudom főtengely jeladó 2db? A sofőr oldali bizti táblát hogyan tudom kibontani? Talán mint ha alúlról fogná 4 anya vagy hatlapfejű csavar. Az EEC-t nagy meló kibányászni esetleg hogy ki tudjam fűzni a kockacsatikkal egyben?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 11 20:38

Megvettem mindent ami kell az árnyékolt 4 eres madzag kivételével. Az nem volt ahol voltam. Egyébként X.ker Fertő utca Ferr-vill kft. Nagyon korrekt a kiszolgálás 0.75-ből 7 szín van nekik mindből vettem 30m-t. Nagyon korrekt a kiszolgálás és még kaptam 20% kedvezményt is a végén holnap nézek árakat. Csak kp.ban lehet fizetni náluk kártyával nem.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 11 22:31

főbiztitábla: aha,alulról M 6anya
edis: valamivel összekevered,arra nem megy ennyi ér,oda az árnyékolt megy
zárlat: 12Vos rendszernél simán mérhetsz zárlatot, ill. annak tűnő értéket,mert itt kisebbek a fogyasztók belső ellenállásai. de persze lehet valódi zárlat is
vezeték: fölösleges a sok szin,simán egy szinből megoldható. hőállót vettél? na az a fontosabb
computert ki lehet / kell bányászni, elég sz*pás,popszegecset is kell fúrni,de csak úgy tudod áterezni

amit még érdemes: vagy 2 tekercs szövet szigetelőszalag. zsugorcső vagy 5m ami jó a 0,75re.esetleg olyan mi több érre csatik nyakánál.

a főkábelt a motor felölit csak kiépitve tudod cossinál korrektül megcsinálni,a befelémenőt meg a helyén
csatiknál 1-2cm nyissz,forraszt,zsugorit
a +10cm tényleg indokolt!

kérdezz,hamár olvasni nincs kedved :P
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 11 22:36

Az EDIS modul nem a tágulási alatt van elöl a szélvédő mosó tartálynál? Én nekem arra 12 vezeték megy? Akkor nem tudom, hogy mit találhattam, szentül meg voltam győzödve róla, hogy legalább az EDIS-t megtaláltam. :D

Na ennyire értek hozzá.

Pedig amit találtam csatit még stimmel is az alábbi bekötéshez.
Kép

Az normális dolog egyébként, hogy lehúzott akku sarunál sípol a multiméter, ha ráteszem a pozitív és a negatív köteg sarujára?

A főkábel az tiszta sor.

A gyújtás tartókonzoljánál van az első felfogatási pont aztán szépen elvezetve a szívósor alatt-között, hátul EGR le, ha lenne és talán a váltónál végződik. Azzal nem lenne gond, mert ha ki van bontva könnyen hozzáférhető minden.

Olyan rajza nincs esetleg valakinek amin én mint laikus is el tudok igazodni?

Szájbarágósan levezetve minden, hogy pl a PCM csati (C402) 54-es lába hova kell, hogy végződjön. Nézegettem kapcsolási rajzokat de nekem elég kínai sajnos. Így csak látatlanban fogom egyesével cserélgetni a madzagokat. Nyílván egyesével ki tudja cserélni az ember és akkor a gubanc ki van zárva, de jobb lenne ha tudnám, hogy melyik kábelnek hova kell végződnie, talán így kicsit meg is ismerném jobban az elektronikai részét a dolgoknak.

Illetve 1 dolog még nem egyértelmű.

EDIS kábelezésre visszatérve, valahol azt olvastam, hogy 3 eres árnyékolt madzag kell neki, valahol meg azt, hogy 4 eres. Most akkor melyik? Számít az, hogy hányszorosan van árnyékolva?

Egyébént a kábelek mind szilikon kábelek direkt mondtam, hogy autó motorterében lesznek felhasználva.

Nem bánnám, ha egy pár napra ide tudnál költözni hozzám, hogy rendbe rakjuk az elektromos dolgokat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 12 19:43

Tony írta:Az EDIS modul nem a tágulási alatt van elöl a szélvédő mosó tartálynál? Én nekem arra 12 vezeték megy? Akkor nem tudom, hogy mit találhattam, szentül meg voltam győzödve róla, hogy legalább az EDIS-t megtaláltam. :D

Na ennyire értek hozzá.

Pedig amit találtam csatit még stimmel is az alábbi bekötéshez.
Kép

Az normális dolog egyébként, hogy lehúzott akku sarunál sípol a multiméter, ha ráteszem a pozitív és a negatív köteg sarujára?

A főkábel az tiszta sor.

A gyújtás tartókonzoljánál van az első felfogatási pont aztán szépen elvezetve a szívósor alatt-között, hátul EGR le, ha lenne és talán a váltónál végződik. Azzal nem lenne gond, mert ha ki van bontva könnyen hozzáférhető minden.

Olyan rajza nincs esetleg valakinek amin én mint laikus is el tudok igazodni?

Szájbarágósan levezetve minden, hogy pl a PCM csati (C402) 54-es lába hova kell, hogy végződjön. Nézegettem kapcsolási rajzokat de nekem elég kínai sajnos. Így csak látatlanban fogom egyesével cserélgetni a madzagokat. Nyílván egyesével ki tudja cserélni az ember és akkor a gubanc ki van zárva, de jobb lenne ha tudnám, hogy melyik kábelnek hova kell végződnie, talán így kicsit meg is ismerném jobban az elektronikai részét a dolgoknak.

Illetve 1 dolog még nem egyértelmű.

EDIS kábelezésre visszatérve, valahol azt olvastam, hogy 3 eres árnyékolt madzag kell neki, valahol meg azt, hogy 4 eres. Most akkor melyik? Számít az, hogy hányszorosan van árnyékolva?

Egyébént a kábelek mind szilikon kábelek direkt mondtam, hogy autó motorterében lesznek felhasználva.

Nem bánnám, ha egy pár napra ide tudnál költözni hozzám, hogy rendbe rakjuk az elektromos dolgokat. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


edis: de az ott,az árnyékolt azonban 4 eres. hogy van még 8 ?na erre meg én nem emlékszem,de ettől még simán lehet. de az árnyékolt a kritikus.

műszer sípol: hogy sípol? szálkeresős /sípolós módban? az normális. ill. nem az mert nem úgy kell használni

laikus rajz: olyan rajz nincs :D TIS ed van? az kell ehhez

"madzagok" cseréje: látatlanban kell cserélni,szigorúan egyesével. a parókásvirsli topikban találsz képeket hogy érdemes kifeszíteni a köteget. semmi értelme tudni melyik hova megy. a fontos,hogy oda menjen ahová kell.

árnyékolt kábel: úgy rémlik a fent említett topikban leírtam a típusát. ha mégse szólj,meg kell keresnem. ipari kábel, ne hangosításit,vagy ilyesmit tegyél. egyszeres árnyékolás,de az elegendő. a töcsköm tudja,mintha 4 eres lenne,de a negatívot lehet én is az árnyékon vittem.

költözés: nem lesz :D :P
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Magic Stick » 2015 feb. 12 22:26

Túl sok a story....nem tudom elolvasni. Egy biztos: Azért nem indul (bocs, ha ismétlek) mert az EDIS kábele beázik a repedt kiegyen. tartály miatt, és egészen az EEC V-ig ázik és rohad az árnyékolt kábel. Az egészet, az EEC V-ig kell cserélni, és igen...ki kell bányászni onnan azt a szemetet... :D .

Egy okos teszt: Ha nem indul...melegen...hidegen...akárhogy, lehúzod a csatit...vársz 3 percet...visszadugod...és be kell indulnia. Egy fail over-t csinál, ami miatt ha nincs megfelelő jelalak az EDIS-től, akkor Tilt mint egy régi flippergép... :). A többi kábelezés is szar....de az EDIS 110% hogy ugyancsak kuka. Ha minden vezetéket kicseréltél...üzembiztosabb lesz... :D
" Van aki meg 42 evig tapasztal, aztán mégis olyan sötét mint a vakond belső zsebe. "
Avatar
Magic Stick
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1161
Csatlakozott: 2009 márc. 31 23:31
Tartózkodási hely: Budapest
típus: OFF: Audi V8
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 13 8:17

Nya tegnap volt egy kis fejlemény.

Mivel a motor a direktszűrőn keresztül kis vizet szívhatott be, ezért a gyertyák nedvesek voltak, ezért nem lehetett szikra. Nem húzkodtam le minden gyertya kábelt, hanem csak egyet - ezért nem láthattam szikrát előző nap -az "elosztófedélről" és rátettem egy bontott kábelt illetve egy bontott gyertyát, amin nem volt semmi szikra. Tegnap délután kiszárítottam a kábelköteget + kockacsatikat de semmi változás, majd főtengely jeladó le kipucol mondom oké gyertyák ki hátha elárasztotta már benyával a sok indítózás. Ekkor néztem, hogy a gyertyák tövénél kis nedvesség volt, ezért nem volt szikra. Összes gyertya ki megpucol egyesével külön néztük minden kábelen volt szikra. Gyertya nélkül megtekertem a motort, hogy dolgozza ki a nedvességet, de már ekkor is lassan pörgetett az önindító. Este még gyertyák vissza, de már nem is tekert az önindító csak kattogott, úgyhogy az éjszakára a töltőn volt a drága. Remélem reggel már indulni fog, ha nem gyertyák megint ki motor átpörget, vissza minden, aztán hátha. A vezetékezést viszont nem úszhatom meg, maximum időt nyerek most vele egy kicsit, ha sikerül életet lehelni bele. Hátha el tudom húzni amíg kicsit jobb idő lesz már.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 13 8:23

Paca írta:edis: de az ott,az árnyékolt azonban 4 eres. hogy van még 8 ?na erre meg én nem emlékszem,de ettől még simán lehet. de az árnyékolt a kritikus.

műszer sípol: hogy sípol? szálkeresős /sípolós módban? az normális. ill. nem az mert nem úgy kell használni

laikus rajz: olyan rajz nincs :D TIS ed van? az kell ehhez

"madzagok" cseréje: látatlanban kell cserélni,szigorúan egyesével. a parókásvirsli topikban találsz képeket hogy érdemes kifeszíteni a köteget. semmi értelme tudni melyik hova megy. a fontos,hogy oda menjen ahová kell.

árnyékolt kábel: úgy rémlik a fent említett topikban leírtam a típusát. ha mégse szólj,meg kell keresnem. ipari kábel, ne hangosításit,vagy ilyesmit tegyél. egyszeres árnyékolás,de az elegendő. a töcsköm tudja,mintha 4 eres lenne,de a negatívot lehet én is az árnyékon vittem.

költözés: nem lesz :D :P


A műszert sima szakadásvizsgálatban használtam, Az a baj, hogy nem tudom, hogy mi a jó mikor mivel kell sípolnia, mivel nem, milyen lábakon mekkora ellenállást kell mérni. Néztem a topicodat, de már a képfeltöltés nem tárolja a képeket sajna, Ha lesz időd és nem felejted el megköszönném ha belinkelnéd még1x őket. Ma meghozzák a kábelemet 4*0,75mm Isli-Ci vagy mi a megnevezése.

A költözést nem is gondoltam komolyan, csak olyan végső megoldásként. :mrgreen:
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 13 8:29

Magic Stick írta:Túl sok a story....nem tudom elolvasni. Egy biztos: Azért nem indul (bocs, ha ismétlek) mert az EDIS kábele beázik a repedt kiegyen. tartály miatt, és egészen az EEC V-ig ázik és rohad az árnyékolt kábel. Az egészet, az EEC V-ig kell cserélni, és igen...ki kell bányászni onnan azt a szemetet... :D .

Egy okos teszt: Ha nem indul...melegen...hidegen...akárhogy, lehúzod a csatit...vársz 3 percet...visszadugod...és be kell indulnia. Egy fail over-t csinál, ami miatt ha nincs megfelelő jelalak az EDIS-től, akkor Tilt mint egy régi flippergép... :). A többi kábelezés is szar....de az EDIS 110% hogy ugyancsak kuka. Ha minden vezetéket kicseréltél...üzembiztosabb lesz... :D


Minden ki lesz cserélve mert ki kell, tegnap visszabontottam a köteget a tűzfalig. Érdekes módon a stekkertől kb. 20cm-re már épnek tűnnek a madzagok, de ki lesz cserélve teljesen, nem adom meg az esélyt a rohadéknak.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 13 22:48

Mai fejlemények.

Motor nem indul. Szikra van, mint ha nem kapna benyát, pumpa megy. A szívócsonkba a rezonátor után fújtunk féktisztítót és egyből röffent a motor. Ha nincs benne gyertya és úgy pörgetem akkor viszont érzek benzin szagot. A gyertyák viszont alig benzinesek. Ilyenkor mi lehet?

Más
Ma egyszer csinált olyat a masina, hogy ki vettem a gyújtáskulcsot és mint a karácsonyfa minden műszer világított. Kulcs be újra indítózás kulcs ki és "megjavult". Cserébe viszont tempomat lámpám mindig világít. A gázpedál állás érzékelőt merre keressem?
Neki álltam a kábelezésnek este, az ECU ki van bontva, holnap meló után elkezdem cserélni a madzagokat.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 14 2:35

Tony írta:Ma egyszer csinált olyat a masina, hogy ki vettem a gyújtáskulcsot és mint a karácsonyfa minden műszer világított.


Nekem ugyan ez volt, mikor a kasztnis nem tette vissza a bizti tábla tetejére a műanyagot (a nagy lapot), és lett egy kiadós eső...
világított az index visszajelző, kézifék (ki volt engedve), meg úgy halványan minden....
kis bizti tábla csere egy másik bontottra... aztán a beázott kipucolása pucolása...
azt a 3-4 órát lehet megéri a madzagolás előtt rászánnod a biztitáblára... sose tudni
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 14 6:05

A bizti táblát elvileg kiszárítottam, de a kábelezés végeztével szét fogom kapni és azt is átnézem. A kábelezést mindenféleképpen időszerű volt megcsinálni. Még a gyári köteg van benne. Ma este meló után folyt köv. remélem ma megleszek az egyik csatival.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 14 8:32

Tony írta:A bizti táblát elvileg kiszárítottam, de a kábelezés végeztével szét fogom kapni és azt is átnézem. A kábelezést mindenféleképpen időszerű volt megcsinálni. Még a gyári köteg van benne. Ma este meló után folyt köv. remélem ma megleszek az egyik csatival.


azt így szétszedés nélkül nem tudod teljesen kiszárítani,max sütőben.

Tony írta:A gázpedál állás érzékelőt merre keressem?


motor tetején,ahol a pillangó szelep. egy tengelyen vele
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: stavi » 2015 feb. 14 9:27

a víz szépen széfolyatja a lapkák között az oxidot, és onnantól kezdve (ha vizes, ha nem) az oxidációkon keresztül áthúz. Csak szétszedve tudod kipucolni.
Kitartás
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 14 10:32

Paca írta:
motor tetején,ahol a pillangó szelep. egy tengelyen vele


Arra is gondoltam, hogy az krepálhatott be esetleg azért nem indul a masina, mert esetleg azt érzékeli, hogy padlógázon van. Azt ki tudom mérni valahogy, hogy jó-e?
Bár a szívósoron rajta volt a burkolat. AZ EEC már kint van, de maga tartó konzol nem akar még kijönni. Trigolasjaja átküldte fényképen, hogy melyik négy anya tartja az EEC-t és a PATS-ot. A PATS seggéből kihúztam a két csatit az ki csusszant utána, de maga a tartó konzol még nem akar kifelé jönni, olyan mint, ha még fogná egy csavar vagy anya valahol, de sehol sem lelem, pedig ha jól látom a kábelköteget pont a konzolon lévő tartópánt mögött jön be az utastérbe.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Tony 2015 feb. 14 10:39-kor.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 14 10:33

stavi írta:a víz szépen széfolyatja a lapkák között az oxidot, és onnantól kezdve (ha vizes, ha nem) az oxidációkon keresztül áthúz. Csak szétszedve tudod kipucolni.
Kitartás


Most már a kábelezést befejezem, utána ő lesz a soron következő páciens. :D
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 14 11:28

Tony írta:Arra is gondoltam, hogy az krepálhatott be esetleg azért nem indul a masina, mert esetleg azt érzékeli, hogy padlógázon van. Azt ki tudom mérni valahogy, hogy jó-e?


az a gázpedálnál van. ha behallgatózol a pedálhoz és nyomod padlóig hallod kattanni. igen,ha annak a vezetéke valahol bezárlatol akkor slusszos lesz az egész rendszer. de gyanítom akkor szikra se lenne (de ez lehet nem így van és csak a benzint veszi el)

figyu! ne tökölj ilyenekkel.
1. csináld meg az összes kábelozást (nagycsati ->motor, nagycsati->utastér), meg ami még menet közben adódik...
2. szedd szét mindkét biztitáblát és csutakold ki
3. EDIS árnyékolt kábelét cseréld ki.

sok meló lesz tudom, nagyon szét kell szedni, rámegy egy heted az biztos. de csak így megy, ha akkurátusan mindent megcsinálsz.
közben a computter a feszhiány miatt úgyis mindent elfelejt amit eltud, de csinálj egy hibakódtörlést, mert tele marad szeméttel amit a kábelozás okoz. ne foglalkozz a meglévő hibakódokkal.

na ezután el kell indulnia, ha minden ércsere rendben sikerült. utána menj legalább egy százast és megint csinálj egy kiolvasást. amit akkor látsz az már érvényes, valós hiba, azt kell megcsinálni.

ezek nélkül csak tapogat az ember és lyukra fut, mert minden szarnak tűnik és félrevezet.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 14 11:36

Paca írta:az a gázpedálnál van. ha behallgatózol a pedálhoz és nyomod padlóig hallod kattanni. igen,ha annak a vezetéke valahol bezárlatol akkor slusszos lesz az egész rendszer. de gyanítom akkor szikra se lenne (de ez lehet nem így van és csak a benzint veszi el)

figyu! ne tökölj ilyenekkel.
1. csináld meg az összes kábelozást (nagycsati ->motor, nagycsati->utastér), meg ami még menet közben adódik...
2. szedd szét mindkét biztitáblát és csutakold ki
3. EDIS árnyékolt kábelét cseréld ki.

sok meló lesz tudom, nagyon szét kell szedni, rámegy egy heted az biztos. de csak így megy, ha akkurátusan mindent megcsinálsz.
közben a computter a feszhiány miatt úgyis mindent elfelejt amit eltud, de csinálj egy hibakódtörlést, mert tele marad szeméttel amit a kábelozás okoz. ne foglalkozz a meglévő hibakódokkal.

na ezután el kell indulnia, ha minden ércsere rendben sikerült. utána menj legalább egy százast és megint csinálj egy kiolvasást. amit akkor látsz az már érvényes, valós hiba, azt kell megcsinálni.

ezek nélkül csak tapogat az ember és lyukra fut, mert minden szarnak tűnik és félrevezet.


Hibakód törlést házilag laptop és OBDII-es kütyü nélkül tudok csinálni?

Ilyenkor irigyellek, hogy te ezeken már túl vagy. Nyilván mikor beüt a parókásvirsli akkor annyira azért nem.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: még mindig a motortéri vezérlö kábelkorbács

HozzászólásSzerző: Magic Stick » 2015 feb. 14 14:14

Tony írta:
Paca írta:az a gázpedálnál van. ha behallgatózol a pedálhoz és nyomod padlóig hallod kattanni. igen,ha annak a vezetéke valahol bezárlatol akkor slusszos lesz az egész rendszer. de gyanítom akkor szikra se lenne (de ez lehet nem így van és csak a benzint veszi el)

figyu! ne tökölj ilyenekkel.
1. csináld meg az összes kábelozást (nagycsati ->motor, nagycsati->utastér), meg ami még menet közben adódik...
2. szedd szét mindkét biztitáblát és csutakold ki
3. EDIS árnyékolt kábelét cseréld ki.

sok meló lesz tudom, nagyon szét kell szedni, rámegy egy heted az biztos. de csak így megy, ha akkurátusan mindent megcsinálsz.
közben a computter a feszhiány miatt úgyis mindent elfelejt amit eltud, de csinálj egy hibakódtörlést, mert tele marad szeméttel amit a kábelozás okoz. ne foglalkozz a meglévő hibakódokkal.

na ezután el kell indulnia, ha minden ércsere rendben sikerült. utána menj legalább egy százast és megint csinálj egy kiolvasást. amit akkor látsz az már érvényes, valós hiba, azt kell megcsinálni.

ezek nélkül csak tapogat az ember és lyukra fut, mert minden szarnak tűnik és félrevezet.


Hibakód törlést házilag laptop és OBDII-es kütyü nélkül tudok csinálni?

Ilyenkor irigyellek, hogy te ezeken már túl vagy. Nyilván mikor beüt a parókásvirsli akkor annyira azért nem.


Akksi le...és mindent elfelejt a köv. indításig. Az EDIS kábele miatt nem indul. Azt kicseréled, akkor előrébb vagy.
" Van aki meg 42 evig tapasztal, aztán mégis olyan sötét mint a vakond belső zsebe. "
Avatar
Magic Stick
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1161
Csatlakozott: 2009 márc. 31 23:31
Tartózkodási hely: Budapest
típus: OFF: Audi V8
Évjárat: 0

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég