Kormány, kormánymű, szervó

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2012 szept. 24 18:42

Nézd meg jobban honnan csöpög mert a kerregő hang akkor is van ha kevés az olaj.Az viszont fogyhat repedt cső miatt is.Tapasztalat.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Bara » 2012 szept. 24 19:08

Megnézem de nagyon kerreg meg a tartály is teli van és feltünt hogy habos lett ben az olaj az mitől lehet?sőt több lett a tartályba mint volt.Ja és azóta kezdet el csöpögöni is amióta kerreg ha jól tudom eddig nem csöpögöt
Bara
CL
CL
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012 szept. 12 22:41
típus: 2.5 tádé béka
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2012 szept. 24 20:07

Ha habos akkor levegös.Valahol levegösödik a rendszer.Több olaj nem lehet mert zárt a rendszer.Ha a visszatérö ág szelel(vékonyabb csö a tartályon) ott is bekerülhet levegö.Bár tény hogy a pumpa is lehet csapágyas
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Bara » 2012 szept. 24 23:14

Sajnos a pumpa csapágyas megmozgattam egy vassal és 1-2 centit is kimozgott de má le is szedtem és háát elég rossz hangja volt meg előte megnéztem tőből folyt belőle az olaj ahogy a csapágy szétment,hála a szerelőnek a túlfesszítet szíjért,a zsír új vízpumpa is kottyanik má ugyhogy teljes a boldogság.Ráadásul valami akkorát durranik ben kitekert kormánynál hogy kiugrok az autóból ez még rejtély hogy mi lehet.Szóval akkor kérdésem az lenne hogy a benyásokra is ugyan ezt teték vagy mást?
Bara
CL
CL
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012 szept. 12 22:41
típus: 2.5 tádé béka
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Bara » 2012 szept. 25 16:53

Valaki segítsen a benzines scorpiokon ugyan olyan a szervoszivattyú mint a 2.5 td-n?
Bara
CL
CL
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012 szept. 12 22:41
típus: 2.5 tádé béka
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2012 szept. 25 17:52

Bara írta:Valaki segítsen a benzines scorpiokon ugyan olyan a szervoszivattyú mint a 2.5 td-n?



tégy fel 1 képet vagy mutass róla.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2012 szept. 25 19:47

Most néztem a Unixban.A benzineseké egyforma a dízelét külön hozza.A képen úgy látszik,hogy a felfogatás hasonló de a csőcsatlakozás a benzinesnél pipa alakú a dízelnél függőlegesen áll.De lehet,hogy másban is különbözik.Ennek ellenére a képen nagyon hasonlít.Lehet,hogy csak a csőcsatlakozásban van eltérés az meg akár orvosolható is.Szittyát kérdezd meg mert szerintem bontott dízelt.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Bara » 2012 szept. 26 22:02

Köszönöm mindenkinek má szittyával megoldotuk a problémát.
Bara
CL
CL
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2012 szept. 12 22:41
típus: 2.5 tádé béka
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 ápr. 10 15:08

Hali
Valaki megnézné nekem, hogy 2.0 16V szervójának mekkora csövei vannak?
Nálam a tartálytól a szivattyúig 22-es, a tartálytól a hűtőig meg 16-os. Szerintem azt a 22-est csak ráhúzták a 16-osra.
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2013 aug. 02 17:29

Hello!
Szülségem lenne a segitségetekre, ha az mk1 es Scorpimon a kormányoszlopnál a jobb felen a gumiharang alól csöpög az olaj akkor nekem erre a szimeringre lenne szükségem?:
https://cromax.hu/80000000-futomu-korma ... rrascorpio
Valaki cserélt már ilyet?
Köszi
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2013 aug. 03 14:36

Fiúk, nemtud nekem senki se segiteni, ötlet,gondolat? :)
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2013 aug. 03 22:15

hol csöpög?
kormányműn az axiál csuklónál vagy hol mi?
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2013 aug. 04 9:14

Igen a kormánymüböl, az a harmonikás gumi porvédöböl látom, h csöpög, de nem rég kezdte mert még nem kellett utánnatöltenem olajat. egyébként nem, kopog, nem zörög, nemlehet semmi mast eszrevenni rajta.
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2013 aug. 04 13:50

amit elküldtél képet az ez nem?
http://kepfeltoltes.hu/130804/100_3692_ ... es.hu_.jpg

és ha jól sejtem neked valahonnan innen csepegtet. axiál csukló kivan tekerve középről és levav véve a gumi harang akkor így néz ki. szóval neked valahonnan onnan bentről ereszt.
http://kepfeltoltes.hu/130804/100_3691_ ... es.hu_.jpg

ez meg a csukló
http://kepfeltoltes.hu/130804/100_3693_ ... es.hu_.jpg

szerintem jobban jársz ha teszel alá másikat szerintem.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2013 aug. 04 22:17

igy van, a 2. kepnel ereszt, de ahogy látom ott nincs is szimering amit én gondoltam, hogy ki lehet cserelni. Ezért kérdeztem, rá nehogy hiába megvegyem.
Köszi
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2013 aug. 04 22:38

scorpi01 írta:igy van, a 2. kepnel ereszt, de ahogy látom ott nincs is szimering amit én gondoltam, hogy ki lehet cserelni. Ezért kérdeztem, rá nehogy hiába megvegyem.
Köszi

azért csináltam :) szívesen
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2013 dec. 01 17:09

Helloka!
Valaki cserélt már mk1 en belsö összekötö rudat, a kormányrendernél? Nagy szivás? Amint látom van a Bárdinál, és nem is olyan drága, szerencse,hogy van még hozzá.
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 jan. 28 13:01

Tudom, hogy volt már kérdés, de nem találtam választ rá.

Ki tudja, hogy a béka Cossie-ra jó-e bármelyik szervó szivattyú?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 04 23:55

Művelet végrehajtva. Délután kikaptam a szervószivattyút + a generátort. Olajfolyásra utaló nyomot nem találtam, bár nehéz lett volna, mert tiszta olajsár volt mindkettő. Tengely nem kotyog a szimmeringje sem ereszt, lehet, hogy a tartályomnál van szivárgás, mert ott is volt olajsár. Egyelőre le van pucolva minden. Holnap kicserélem a szivattyúból elmenő ágnak az O gyűrűjét, meg sztem veszek hozzá olajálló gumicsövet, aztán várom a csodát. Ha lesz is olajfolyás most már legalább tudom szűkiteni a hibalehetőségeket illetve van esélyem làtni, hogy hol folyat. A szervót egyébként hogyan kell légteleníteni?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 05 0:24

Tony írta:Művelet végrehajtva. Délután kikaptam a szervószivattyút + a generátort. Olajfolyásra utaló nyomot nem találtam, bár nehéz lett volna, mert tiszta olajsár volt mindkettő. Tengely nem kotyog a szimmeringje sem ereszt, lehet, hogy a tartályomnál van szivárgás, mert ott is volt olajsár. Egyelőre le van pucolva minden. Holnap kicserélem a szivattyúból elmenő ágnak az O gyűrűjét, meg sztem veszek hozzá olajálló gumicsövet, aztán várom a csodát. Ha lesz is olajfolyás most már legalább tudom szűkiteni a hibalehetőségeket illetve van esélyem làtni, hogy hol folyat. A szervót egyébként hogyan kell légteleníteni?



nem kell,kilégtelenedik magától. párszár áttekered a véghelyzetek közt járó motornál, olajszintet figyeld

amúgy a tartály és szervó közti cső szokott folyatni
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 05 7:20

A tartály kupakja legyen leszedve?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 05 7:58

Tony írta:A tartály kupakja legyen leszedve?


amikor feltöltöd igen :D amúgy van rajt szuszogó,ha csökken a szint kapjon levegőt. feltöltöd maxig,átjáratod, megnézed. ha kell töltesz rá. tényleg semmi dolog vele
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 08 9:46

Nya tegnap előtt készen lett teljesen a művelet, a szivattyú és a környéke tiszta olajsár volt. A tartályba csatlakozó két cső is. A szivattyút, a tartályt és a csöveket szépen lemostam brigéciollal. Szinte úgy néz ki mint gyári új korában, a tengely nem kottyan, a szimeringnél nem ereszt. A tartálynak a vékonyabbik csonkját sikerült véletlenül letörnöm, amikor meg akartam szorítani rajta a bilincset. Ez volt a szerencsém, mert ekkor vettem észre, hogy a visszatérő ágnál a tartály környékén van egy könyök rész, aminek a belseje nagyon el volt már fáradva. Szerencsére volt itthon egy régebbi Scorpi-hoz való tartályom, aminek a cső csatlakozásai stimmeltek, így az lett felhasználva, igaz, hogy más a felfogatása, de a funkcióját teljes mértékben ellátja. Vettem 800 Ft-ért a tartály és a szivattyú közé hidraulika csövet egy autós boltban, illetve egy "O" gyűrűt a szivattyú elmenő ágának a csatlakozásához. Ha már erre jártam a generátort is leszedtem, ez is elég dzsuvás volt, ezt egy finomabb rézkefével átdörzsiztem, nem akartam szétszedni, majd ha fel kell újíani, kap egy teljes mosás-tisztítást. Ez volt csütörtökön este. Motorháztető lezár, előtte mindent átnéz hűtő, szervó folyadék visszatölt, sehol nem láttam szivárgást, a szint is jónak tűnt, motorháztető lecsuk. Utána az nem nyílik. Faxa. Hely persze semmihez sincs alulról. Hűtő ventilátor nagy nehezen leszed, főleg a klíma kompresszor oldalán volt játékos alulról kicsavarni az anyákat, onnantól kezdve fél perc alatt nyitva volt a tető, ki volt akadva a bowden, Péntek este még lemostam a motortér alját is brigéciollal, meg amit elértem alulról. Tegnap le is verettem gőzborotvával, onnantól kezdve vontatni kellett, mert nem indult be, úgyhogy most garázsban szárítás van. Igaz hogy felülről is megcsapattam kicsit, de a bizti tábla környékét nem küldtem meg. Egy szer már volt ilyen sima külső mosás után is. Akkor is kiszáradt és teljesen jó volt.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 08 10:11

Tony írta:Nya tegnap előtt készen lett teljesen a művelet, a szivattyú és a környéke tiszta olajsár volt. A tartályba csatlakozó két cső is. A szivattyút, a tartályt és a csöveket szépen lemostam brigéciollal. Szinte úgy néz ki mint gyári új korában, a tengely nem kottyan, a szimeringnél nem ereszt. A tartálynak a vékonyabbik csonkját sikerült véletlenül letörnöm, amikor meg akartam szorítani rajta a bilincset. Ez volt a szerencsém, mert ekkor vettem észre, hogy a visszatérő ágnál a tartály környékén van egy könyök rész, aminek a belseje nagyon el volt már fáradva. Szerencsére volt itthon egy régebbi Scorpi-hoz való tartályom, aminek a cső csatlakozásai stimmeltek, így az lett felhasználva, igaz, hogy más a felfogatása, de a funkcióját teljes mértékben ellátja. Vettem 800 Ft-ért a tartály és a szivattyú közé hidraulika csövet egy autós boltban, illetve egy "O" gyűrűt a szivattyú elmenő ágának a csatlakozásához. Ha már erre jártam a generátort is leszedtem, ez is elég dzsuvás volt, ezt egy finomabb rézkefével átdörzsiztem, nem akartam szétszedni, majd ha fel kell újíani, kap egy teljes mosás-tisztítást. Ez volt csütörtökön este. Motorháztető lezár, előtte mindent átnéz hűtő, szervó folyadék visszatölt, sehol nem láttam szivárgást, a szint is jónak tűnt, motorháztető lecsuk. Utána az nem nyílik. Faxa. Hely persze semmihez sincs alulról. Hűtő ventilátor nagy nehezen leszed, főleg a klíma kompresszor oldalán volt játékos alulról kicsavarni az anyákat, onnantól kezdve fél perc alatt nyitva volt a tető, ki volt akadva a bowden, Péntek este még lemostam a motortér alját is brigéciollal, meg amit elértem alulról. Tegnap le is verettem gőzborotvával, onnantól kezdve vontatni kellett, mert nem indult be, úgyhogy most garázsban szárítás van. Igaz hogy felülről is megcsapattam kicsit, de a bizti tábla környékét nem küldtem meg. Egy szer már volt ilyen sima külső mosás után is. Akkor is kiszáradt és teljesen jó volt.


igen,a motormosással így lehet járni. gyújtótrafót és az ECU -t, annak a kábelét fújasd még ki ha van rá lehetőséged. nameg a biztitáblát. sokat meg ne vontasd egyben tudod!

a motorháztető bovden meg visszatérő történet mindenkinél, szép nagy sz*pás. de van megoldás:
Csatolmányok
Motortérnyitó bowden rögzítése.jpg
Motortérnyitó bowden rögzítése.jpg (66.87 KiB) Megtekintve 3457 alkalommal.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 08 11:24

Motorháztető nyitó mechanika ugyanígy lett megoldva nálam is. :D

Max 2km-t lett vontatva. Délután kifújatom, ha itthon van a kompresszor. 1x már járt így faterom, akkor 2 nap után beindult, igaz nyár volt, pedig ő még nem is mosott motort sem, csak kívülről leverette nagynyomásúval.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: teremto » 2015 feb. 08 11:31

miért is nem lehet vontatni?
tudom hogy a váltó kenése csak járó motornál működik, de minden kocsinál a gyártó meghatároz egy bizonyos Km-t

nem tudom, hogy a scorpióknál mennyi ez a megtehető kilóméter, de én olvastam olyant is, hogy néhány márkánál 30-40 km-t is lehet
FORD
Avatar
teremto
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2013 dec. 19 22:45
típus: Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia
Évjárat: 1989

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Paca » 2015 feb. 08 12:07

teremto írta:miért is nem lehet vontatni?
tudom hogy a váltó kenése csak járó motornál működik, de minden kocsinál a gyártó meghatároz egy bizonyos Km-t

nem tudom, hogy a scorpióknál mennyi ez a megtehető kilóméter, de én olvastam olyant is, hogy néhány márkánál 30-40 km-t is lehet


na tudod Te! :)

pontos km -et én sehol nem láttam leírva,ettől még persze lehet. bár szerintem ez körülményfüggő, a hőfok biztos beleszól mennyit lehet húzni, meg még pár dolog. olyan 10-et már engem is húztak, meg 40-re, de akkor lekötöttem a kardánt.

na ezért mondtam, hogy "sokat ne vontasd"
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: teremto » 2015 feb. 08 14:18

én is vontattam a kocsit 15-16 km-t és semmi baja nem lett semminek
persze járhattam volna rosszabbul is, hogy tönkremegy a váltó de azért ha nincs is olajszivattyúzás akkor is azért 9 liter ATF az nem csak az alját lepi el a váltónak
bocs hogy ez nem a témával kapcsolatos, és hogy ilyenekkel tarom fel a beszélgetést, csak megbökte a szemem a komment :)
igyekszem én is minden topikból tanulni, mert nagyon sok hasznos infót találni :)
így jutottam erre a topikra is :)
FORD
Avatar
teremto
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2013 dec. 19 22:45
típus: Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia
Évjárat: 1989

Re: Kormány, kormánymű, szervó

HozzászólásSzerző: Tony » 2015 feb. 08 15:23

A kézikönyv szerint max 50 km a megtehető táv vontatással és max 50km/h a max sebesség.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 776
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Előző

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég

cron