Automata váltó

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2014 márc. 02 23:38

Hol csinálták?
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Bagoly600 » 2014 márc. 03 21:30

bear64 írta:Hol csinálták?

ismerős csinálta, ezért is tudott ilyen olcsó lenni
Bagoly600
CL
CL
 
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2012 márc. 06 21:48
Tartózkodási hely: Vác-Göd
típus: 24V Kombi
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2014 márc. 09 19:12

Publikus az ismerős elérhetősége vagy csak Neked vállalta?
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Adam » 2014 ápr. 11 15:20

Sziasztok!

A következő problémát szeretném megosztani, hátha van valakinek tippje, ötlete rá.

A mi autónk alatt itt is ez a csodálatos A4LDE dolgozik.
Olvasgattam sok fórumot, hozzászólást és az nyilvánvaló, hogy itt van sok kis járat
egyéb bisz-basz, de alapvetően elektromosan kapcsolgatja a fokozatokat.

Ha berakom sebességbe legyen az D vagy 1-2 akármelyike, földig rántja magát úgy beül.
Nagyon csúnyán vált, szegény difi olyanokat rottyan…
Ez akkor fordul elő mint az normális is lenne ugye az ember ha úgy parkol,
Berakja D-be aztán indulhat is. Megy is vált minden fokozatot 1-4 + konverter retesz
1-ből 2-be még a kerekek is nyikkannak ha lendületesebb a gázpedál állás.
Általában 1-3 nagyon csúnya a 4. és konverter zár ebben az esetben is tűrhetőbb.
A visszaváltások is kemények.

Itt ugye lehetne találgatni, hogy mik lehetnek az okai: olaj, szűrő, érzékelők valamelyike stb.

De jön a lényeg: Ha motorindítás után először R-be rakom, /akkor is nagy erővel pattan fel a segge főleg ha hideg/ és álló helyzetben közben fékre taposva kicsit pöckölöm a gázt, vagy előbb tolatva indítok, aztán rakom D-be 1-2be mind1 neki tehát előre menetbe akkor szépen vált. Ez kiegészülhet két változóval:

Jellemzően ez akkor van ha a tolatva indulást választom hirtelen gázzal, amint megáll és utána D-be teszem lassan jön meg az olajnyomás. => Először félig ül be majd 1-2 másodperc és teljesen. Ha közben adok egy kis gázt akkor sem ül be hamarabb csak legfeljebb ránt a „beülés” végén…

A másik kiegészítés, ez is csak akkor van ha szépen vált /nekem már az is az ha nem rugdal váltás közben és nem rotyog a difi/, hogy 2ről3ba váltás közben felugrik a fordulat és csúsztatva kapcsolja a 3-at. Ez is akkor fordul elő inkább ha van helyem egy hirtelenebb párméteres tolatásra, de ez csak eseti jelenség.

Ez mégsem normális dolog, hogy minden egyes motorindítás után, szórakozni kell vele.
Ha megcsinálom a két rituálé egyikét, akkor amíg le nem állítom a motort szépen vált, az se számít ha pirosnál kirakom N-be, vissza D-be és megy szépen. Ilyenkor oda-vissza bármibe 1-2-D vagy tolatás után is jó.

Kommunikáltunk OBD-n /jó ez a kis bluetooth-os ketyera, ABS-t is olvassa/ és semmi hiba ide vonatkozólag csak a lambda, az meg a trükközés előtt és után sem mér rendesen. Van egy másik hibajelenség 2000-re lassan emelt fordulatnál EGR bekapcsol és fullasztja, dadog tőle, menetközben is… ezt másik topikba írom le… a váltós jelenségtől teljesen független.

Így kezdtem el kísérletezni: ha előbb tolatok jól vált, ha meg először előre indulok motorindítás után, ránt.
Köszönöm ha elolvastátok az első s egyben terjedelmes hiba leírásomat, igyekeztem minden apró részletet összefüggést leírni a jelenségről. Ha esetleg hallott már valaki hasonló hibáról, ossza meg legyen szíves, sajnos nem engedhetünk meg most automata szervizest, és hátha apróság /remény hal meg utoljára…/ ami esetleg megérne egy házilag is kivitelezhető próbálkozást.

Üdv: Ádám
Adam
CL
CL
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014 ápr. 10 17:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
típus: Ford Scorpio 2.3i Ghia AUT
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2014 ápr. 11 15:38

Hát ez nem elektromos hibának tűnik de békánál bármi lehet...Nekem csúszik és ha pl.lámpánál megállok a 2-öt 3-at már majdnem akkor teszi vissza amikor megálltam.De nem mindig.Sőt hidegen kevésbé vacakol.Mielőtt kidobom alóla elöbb egy olaj cserét csinálok mert bár nem piros az olaj benne de nem égett ezért azt gondolom inkább öreg és a viszkozitása már nem az igazi.Vagyis melegen túl híg lesz.Persze lehet hogy csak áltatom magam...
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2014 ápr. 11 16:14

nem vitát nyitva,de az elektromos hiba lehetőségét megtartanám.

nekem csinált olyat a zöld,hogy a felfeléváltások során csinált ilyen durvulást. néha vissza is. aztán egy újrainditással néha megszűnt. plusz a konverterzáraz is néha spontán megnyitotta,visszazárta.

az összes hibajelenség egycsapásra megszűnt átkábelozás és biztitábla csere után. úgy rémlik ez utóbbi volt az megszűnés oka,bár ebben nem vagyok már biztos
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2014 ápr. 11 18:39

Nincs kizárva...
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Adam » 2014 ápr. 11 22:51

Üdv, Köszi a reakciókat! Van mai fejlemény :) :
Ma lehúztam a MAF és /barometrikus/ BAP szenzort ami legalább is külsőre megegyezik a
MAP-al csak ez nincs bekötve a szívó körbe, akkor az első pár kapcsolás kicsit durvább aztán átalakul érezhető határozott de közel sem olyan drasztikus váltásokba. Visszaváltásokat még egy kicsit hallani lehet, de ezeknél már nem érezhető semmi.
Fenének bele ez a sok kacat… Nagyon kezdem azt hinni, hogy nem is a váltó környékén kell keresgélni :?
Adam
CL
CL
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2014 ápr. 10 17:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
típus: Ford Scorpio 2.3i Ghia AUT
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó csere manualra

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 ápr. 12 12:57

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség ha tudtok távjavításban :)
Van egy ismerős akinek volt egy automata váltós 2.0 békája. A váltó megadta magát, alátettek egy manualt, ugyanúgy 2.0-ét.
Az átépítés készen van, kulissza, pedálok, kardán, kuplung stb...

Most az van, hogy a motor nem enged indítani, gondolom azért mert nem várná a a P vagy N jelet a váltótól. Átépítés előtt jó volt.
A kábelkötege a régi, lehet-e valahogy elhitetni vele, hogy N-be van? VAgy mindenképp kell a kábelkötegcere? vagy computercsere?

köszi
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 ápr. 12 14:56

megoldódott :)
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Tony » 2014 ápr. 12 16:05

Hogy sikerült megoldani?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 ápr. 12 16:38

konkrétan nem tudom, mert csak a tulajjal beszéltem.
Neki meg annyit mondott a szerelő, hogy "el van vele hitetve", h üresbe van... De mivel nem cseréltek semmit, gondolom, h kap egy pluszt azon a szálon, ahol figyelné az N-t.
Pontosan nem fogom megtudni, a tulaj nem ért hozzá, csak vezeti...
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Panxter » 2014 ápr. 14 11:13

Tony írta:Hogy sikerült megoldani?


Rajta hagyod a csatin a valtobol a potmetert N-ben, vagy P-ben , es kesz.
Avatar
Panxter
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2182
Csatlakozott: 2005 júl. 02 1:33
típus: '97 Cossie
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: stavi » 2014 ápr. 14 18:17

Panxter írta:
Rajta hagyod a csatin a valtobol a potmetert N-ben, vagy P-ben , es kesz.


Jo tudni. Koszonjuk Panxter :)
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Tony » 2014 ápr. 14 18:35

Ilyen egyszerű?

Az sirály.

Én meg azt hittem, hogy az ECU-val kell genyózni, programozni vmit.
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Tony » 2014 ápr. 16 18:17

Panxter írta:
Tony írta:Hogy sikerült megoldani?


Rajta hagyod a csatin a valtobol a potmetert N-ben, vagy P-ben , es kesz.


Cossie-nál is ez a trükk?
Festékboltos
Avatar
Tony
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 774
Csatlakozott: 2010 jan. 07 19:07
Tartózkodási hely: Vecsés
típus: Ford Scorpio GHIA 2.9 24V
BOB '95 aka. BOBek
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Panxter » 2014 ápr. 16 22:53

Tony írta:
Panxter írta:
Rajta hagyod a csatin a valtobol a potmetert N-ben, vagy P-ben , es kesz.


Cossie-nál is ez a trükk?


persze
Avatar
Panxter
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2182
Csatlakozott: 2005 júl. 02 1:33
típus: '97 Cossie
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: teremto » 2014 júl. 14 20:40

nem volt kevés, de végigolvastam a hozzászólásokat ebben a témában
és kezdek eléggé félni...

Nekem is autómata váltós Scorpio-m van, ( mk1 es2.9 V6 1989)
de én egyenlőre semmi hibát nem tapasztaltam, viszont a hozzászólásokból az derül ki számomra, hogy a: szerencsém van b: már rég rossz, csak nem vettem észre.
az olajcserét mondjuk meg kéne ejtenem, csak még nem készültem rá fel lelkileg.
amit én "hibának" tapasztalok, hogy 40-50 km/h sebességnél, ha tartósan ezek közt az értékek közt megyek, olyan, mintha nem tudná eldönteni a Gép, hogy 3.ba vagy 4.be tegye.
a másik, meg hogy ha a kocsi orrával felfelé egy emelkedőn áll, akkor a rükvercet nem veszi (szerintem olajszint lesz a válasz erre)
és sokszor ijesztő csattanással veszi a hátramenetet, (itt az olajszint mellett az olaj régiségére gondolok, mint hibaforrás.)
és ami idegesíteni szokott, ha előzésnél lepadlózok, akkor visszavált ugyan, de kb 3-4 másodpercig, és újra 4.et dobja, és ez akkor kevésbé hasznos, ha emelkedőn mondjuk kamiont előzök, mert 4.ben elveszik az erő a 3.hoz képest. Ha viszont 1.-től kezdve padlózok, akkor mindent kihuzat, és a 4.et is 120 nál rakja
ha egyenként kapcsolom, akkor 5500-ig pörgeti 1. ben 80km/h, 2. 120. a 3. 160 nál elváltottam, hogy ne szemvedjen, eddigi maxom 190 óra szerinti sebesség volt, ami kb 180-185-öt jelent szerintem.

valahol a kommentek sűrűjében olvastam olyant, hogy a váltó egész alsó borítását le kell szedni, hogy az olaj kifolyjon
egy másikban meg olyant olvastam, hogy miközben engedte le az olajat, beindított motornál minden sebességet végigkapcsolt, hogy az összes olaj kijöjjön.
a kérdésem, hogy igazak e ezek, hogy így érdemes csinálni, vagy inkább ne hallgassak rájuk
FORD
Avatar
teremto
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2013 dec. 19 22:45
típus: Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2014 júl. 14 21:13

a durva váltást / rükvercet nálam mindig az alacsony olajszint okozta.

a béka cossiban -de talán a Tiédben is- lehet úgy olajat cserélni,hogy az olajhűtőnél csövet levesz,kifolyat járó motornál, de közben pótol. lehet nem pont így,de érdemes elolvasni. sokkal kevésbé kell megbontani. viszont akkor marad a szűrő.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2014 júl. 15 14:40

Hello!
Nem nagy valami kicserélni rendessen az olajat az automatában, leveszed az olajteknöt a váltón, ami ugye tele lesz olajjal, mivel nincs leeresztö csavar, azthiszem 1 csavar fogja a szüröt.
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/? ... 8UeRfl_scU
Ha jol emlékszem 4liter dextron 3as ATF oljból meglehet uszni az olajcserét. Javitsatok ki ha valamit rosszul irtam :)
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2014 júl. 15 16:18

de ekkor még a konverter és az olajhűtő,a csövek tele vannak döglött olajjal. kifolyik az onnan önként? a kipumpálóst szerintem ezért javasolják. na megkerestem:

"At olajcsere elkezdése elött célszerü beszerezni a váltóhoz való olajszűrőt!Ez egy egyedi szűrő.Ezenkívül szükség van min.12-13 liter automata váltóhoz való olajra.Jelen esetben ez elég ha dextron II-es.Ha III-as az se baj,de drágább és felesleges luxusnak gondolom.Gyárilag a Dextron II-es az előírt.Érdemes még venni tömítést is a váltó deklijéhez.

A váltón nincsen olajleeresztő csavar!Ezért egy jó nagy bödön,vagy lavór szükséges,különben minden csupa olaj lesz.A deklit 18db csavar tartja,ezeket kell sorban kicsavarni.A felénél kb már elég szépen csepeg az olaj körbe a szélénél.Ha ez megvan akkor jól ki kell törölni,nagyon fontos hogy ne legyen semmi szennyeződés benne.A váltóbol ekkor kb 4 liter olaj jön le.A másik fele még a váltóban van.A dekliben lévő mágneses csíkot is tisztítsuk meg.Ezenkívűl a váltóban lévő kör alaku egységet(hátrameneti szervo) is törölgessük le óvatosan,az is lehet szennyezett(grafitos fémporhoz hasonlító "krém").Ha kitörölgettük a deklit és a váltón lévő felfekvő peremet az olajtol,akkor jöhet a szűrő cseréje.Ezt egy db 6-os csavar fogja a szelepházhoz.Plusz még 2 ponton csatlakozik gumigyürűvel.A csavar kicsavarása után óvatosan pattintsuk ki a helyéröl a szűrőt.A gumigyürűt óvatosan tegyük át az új szűrőre(ezt érdemes megvenni elötte pótba,ki tudja milyen állapotban van és nem e szakad el).A szűrőt is csak egyféleképpen lehet betenni.Pattintsuk be és mehet vissza a csavar.Óvatosan húzzuk meg!10Nm-t írnak hozzá!Ha mindez megvan akkor mehet a tömítés.Elöbb a deklire helyezzük fel.Egyféleképp mehet fel,nem lehet fordítva belerakni ezt sem. Olyan tömítés amit elvileg nem szükséges ragasztani én mégis ajánlom hozzá a pasztát.(pl szelepdekli tömítéshez használt kaucsukos megfelelő)Amiért a leírásban szerelő váltóhoz hozzá kellett nyúlni az az olajcsere és a deklitömítés alól dölő olaj. Simán volt csak belerakva.Gyaníthatóan túl lett húzva.Mindenesetre a paszta nem árthat.
A váltóba tölts 3 liter olajat.A nívópálcát kihúzva lehet a váltóba olajat tölteni,ez a betöltő nyillás is.
Az olajhűtőbe menő olajcsövet kell lekötni.Ez a felső.Az alsót nem kell bántani,mert a hűtőben lévő olaj a dekli levételekor kijön a többi olajjal együtt.
Ha levan kötve,akkor egy bödöt kell alátenni,mert elég intenzíven fog belőle jönni a cucc.A motort be kell indítani P-ben.A nívópálca maradhat kihúzva onnan nem jön olaj.A motort addig kell járatni amig a bödönben nem lesz kb 1 liter olaj.Ez kb 15-20 sec.Amint megvan motort leállítani.1 liter új olajat betölteni ismét a váltóba.Ezután megint motort indítani és járatni megint 1 liter lejöttéig.Majd ismét leállítás,s 1 liter friss olaj betöltése.Mindezt addig eljátszani amig friss,szép tiszat olaj nem jön a lekötött olajcsövön keresztül a bödönbe.Vagy piros,vagy sárga olajmárkátol függően.
Ha ez megvan olajcsövet visszakötni és fél liter új olajat betölteni a váltóba(kb mennyiség a hűtőben lévő olajmennyiség pótlására).Ha mindez megvan akkor az autóval menni egy jó nagy kört,hogy a váltóban lévő olaj teljesen üzemmeleg legyen(20-25 km).Aztán olajszintet ellenőrizni a szokásos módszerrel és ha szükséges feltölteni a megfelelő szintre a váltót.
"
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2014 júl. 15 21:33

MK I-hez Dex 2-es kell de 96 június utáni békákba dex 3-as.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: teremto » 2014 júl. 15 22:34

ez kimerítő leírás volt
Köszönöm!
már csukott szemmel is menni fog (legalább a dekli levételekor kijövő olajból nem kerül a szemembe) :lol:
FORD
Avatar
teremto
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2013 dec. 19 22:45
típus: Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: AttaBa » 2014 júl. 16 17:13

Anno, mikor vettem a békámat, én is marhára féltem, hogy mi lesz, ha a váltó bexarik, ezért azonnal vettem egy A4LD-t tartalékba, egy ugyan olyan 2.3-as brekiből, mint az enyém volt. Na, azóta is ott kuksol a műhely sarkában, szerencsére soha nem volt rá szükség! Az autót meg eladtam mostanság, így ha valakinek esetleg szüksége lenne váltóra, bátran szóljon, jó áron megkapja.
Avatar
AttaBa
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 693
Csatlakozott: 2005 jún. 30 20:43
Tartózkodási hely: Budapest/Hungary
típus: Scorpio 2.3i 16V Ghia Tournier (volt, most BMW 316i )
Évjárat: 1997

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2017 feb. 07 15:44

Sziasztok!
Napokban vettem egy mk1-es scorpiót 2.9 autómata váltóval amit nem működik. Eredetileg donornak szántam, de olyan jó állapotban van, hogy meggondoltam magam.Valami kereskedő mehanikus féleségtől vettem, aki mindent összehazudott a váltórol amit csak lehetett :twisted:
Olyan tünete van, hogy berakom D-be vagy akármelyik sebességbe a fordulat talán egy nagyon picit leesik de minimálisan,és az autó nem mozdul, tehát olyan mintha üresben lenne, túráztatni is lehet a motort,és semmi jele annak hogy megindulna.
Állitólag egyik napról a másikra ment tönkre az előző tatánál aki meghalt, de lehet ezt is csak hazudta :D Alánéztem,a vátókar helyén van, az autó alja a váltó körül olajos, az olajteknö a pakolás körül ragasztva van, tehát valami nem hozzáértő már belekontárkodott. A vákumja tönkre van menve, le is volt húzva a vákumcscső a szivótorokról.
Létezik hogy néhányszor elszivta a motor a váltóbol az olajat és az miatt ment tönkre?
Csere váltóm van, csak hátha tud valaki mondani valami okosat, mielőtt nekiállnák kicserélni :D
Köszi
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára scorpi01 2017 feb. 09 19:20-kor.
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: fekete64 » 2017 feb. 09 11:33

scorpi01 írta:Sziasztok!
Napokban vettem egy mk1-es scorpiót 2.9 autómata váltóval amit nem működik. Eredetileg donornak szántam, de olyan jó állapotban van, hogy meggondoltam magam.Valami kereskedő mehanikus féleségtől vettem, aki mindent összehazudott a váltórol amit csak lehetett :twisted:
Olyan tünete van, hogy berakom D-be vagy akármelyik sebességbe a fordulat talán egy nagyon picit leesik de minimálisan,és az autó nem mozdul, tehát olyan mintha üresben lenne, túráztatni is lehet a motort,és semmi jele annak hogy megindulna.
Állitólag egyik napról a másikba ment tönkre az előző tatánál aki meghalt, de lehet ezt is csak hazudta :D Alánéztem,a vátókar helyén van, az autó alja a váltó körül olajos, az olajteknö a pakolás körül ragasztva van, tehát valami nem hozzáértő már belekontárkodott. A vákumja tönkre van menve, le is volt húzva a vákumcscső a szivótorokról.
Létezik hogy néhányszor elszivta a motor a váltóbol az olajat és az miatt ment tönkre?
Csere váltóm van, csak hátha tud valaki mondani valami okosat, mielőtt nekiállnák kicserélni :D
Köszi

Mivel nem írtad, most van egyáltalán olaj a váltóban? Akkor csinálja ezt a jelenséget, ha nincs benne olaj, vagy a minimum alatti a szint.
Fekete64
93' Scorpió 2.0i DOHC Ghia full aut.
Avatar
fekete64
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 869
Csatlakozott: 2006 dec. 03 21:43
Tartózkodási hely: Dunaföldvár
típus: '93 Facelift 2.0 DOHC
Évjárat: 1993

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: scorpi01 » 2017 feb. 09 19:19

Természetessen az volt az első amit leelenőriztem, hiányzott 1liter, utánnatöltöttem de változatlan a helyzet.
Avatar
scorpi01
GL
GL
 
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2012 júl. 05 17:13
Tartózkodási hely: Szabadka , Vajdaság
típus: Ford Scorpio 2.9 automata
Ford Taunus tc1 2.0 pinto
Évjárat: 1990

Előző

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég