Automata váltó

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 márc. 09 18:16

Üdv!

Az angol oldalon olvastam, hogy a V6-os automata váltója érzi a negatív nyomatékot amikor az autó motorfékkel gurul és ilyenkor nem ad üzemanyagot a motornak.
Nekem 2.0 16V békám van, amiben gyárilag automata váltó volt. Ennek az automata váltója is tudott ilyet? A másik kérdésem, hogy a kézi váltó is tud-e ilyet?
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2013 márc. 09 20:43

Igaz.A kézi váltónál nem tudom hogy van.A cossinál működik legalábbis a fedélzeti computer mutatja a 0 fogyasztást motorféknél.De csak bizonyos mérték felett működik.
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 09 21:08

negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 09 21:10

MK1 2.9i automata is csinálja. Szerintem az ecu donti el a sebesseg es fojtoszelep jeladok jelei alapjan.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 09 21:11

Megeloztel! :D

Paca írta:negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: MADox » 2013 márc. 09 21:30

Paca írta:
simán!

ja és mégvalami! a biztitábládat már rendberaktad? az még egy ugyanilyen hibaforrás.


Még nem, de napirenden van már, csak egy kis jobb időt várok és beállási lehetőséget fedett helyre. :cat: Nekem sajnos csak csillaggarázsom van.
Üdv
MADox

'95 24V6
Avatar
MADox
GL
GL
 
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2005 nov. 19 10:33
Tartózkodási hely: Százhalombatta, Jászberény
típus: 2,9 24V6 Executive
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 09 22:26

Jules írta:Megeloztel! :D

Paca írta:negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.


:) :oops:
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 09 22:30

MADox írta:
Paca írta:
simán!

ja és mégvalami! a biztitábládat már rendberaktad? az még egy ugyanilyen hibaforrás.


Még nem, de napirenden van már, csak egy kis jobb időt várok és beállási lehetőséget fedett helyre. :cat: Nekem sajnos csak csillaggarázsom van.


jó idő az kell. de én is szabadban,az udvaron csináltam ilyesmit. világosabb is van,meg hely. a kábelkötegeket én kiépítettem és asztalon csináltam. úgy lehet csak korrektül. valahol találsz képeket a Parókásvirsli topikban. a computter és a motortéri csatlakozók köztit meg a helyén csinálom, nem lehet olyan szépen,de azért mégsem ugyanaz mint a váltó tetején futó köteget a kocsi alatt.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 márc. 10 0:16

Paca írta:negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.


Itt találtam rá, hogy a váltó foglalkozik ezzel:
http://fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm
When the engine is in negative torque (ie overrun, engine being driven by transmission) fuel may not be delivered via the INJectors at all. During such periods fuelling is in Open Loop.


Nemrég vettem egy OBD kütyüt és annál vettem észre, hogy motorfékezés közben is 1.5 L/h üzemanyag áramlás van. Jó lenne megoldani valahogy, hogy észrevegye a motorféket.
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 10 1:29

Overvoltage írta:
Paca írta:negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.


Itt találtam rá, hogy a váltó foglalkozik ezzel:
http://fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm
When the engine is in negative torque (ie overrun, engine being driven by transmission) fuel may not be delivered via the INJectors at all. During such periods fuelling is in Open Loop.


Nemrég vettem egy OBD kütyüt és annál vettem észre, hogy motorfékezés közben is 1.5 L/h üzemanyag áramlás van. Jó lenne megoldani valahogy, hogy észrevegye a motorféket.


háát nekem ebből nem jön át,hogy a váltó csinálja,de az én angol tudásom édes kevés ehhez. dehát nem elképzelhetetlen, hogy tényleg onnan jön az info
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 10 7:57

Nem ír olyat, hogy a váltótól jönne a jel, csak annyit említ, hogy motorféknél sem használja a lambdaszonda jelét a keverékképzésben, mert az injektorok ilyenkor teljesen lezárhatnak.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 márc. 10 15:34

Rendben, de nálam valahogy nem veszi észre, hogy motorfékkel gurul. :cry:
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 10 16:45

Overvoltage írta:Rendben, de nálam valahogy nem veszi észre, hogy motorfékkel gurul. :cry:


sajnos ilyet nekünk mindkettő csinál időnként. ez valami hiba,de nem jöttem rá mi okozza :(
ha kiderül tudassátok velem is
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: gacsa75 » 2013 márc. 10 17:10

Overvoltage írta:Rendben, de nálam valahogy nem veszi észre, hogy motorfékkel gurul. :cry:

Lehet rossz a lambda szondád?
Scorpio
gacsa75
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2437
Csatlakozott: 2007 okt. 26 11:47
Tartózkodási hely: Tatabánya
típus: Scorpio 2.0
Évjárat: 1996

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 10 20:03

Inkább fojtószelep jeladó, vagy sebesség jelet nem kap rendesen az ecu.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 márc. 11 0:05

P0138 Downstream Heated Oxygen Sensor circuit Voltage High - Bank No. 1.
Egy ilyen hibakódom van a lambdához :/
Meg 5 másik váltó hibakód, mert hiányolja az automatát.

SZERK.:
Az autó elején van egy kicsi olajhűtő. Az a váltó, vagy a motorolaj hűtője?
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 11 8:38

Overvoltage írta:SZERK.:
Az autó elején van egy kicsi olajhűtő. Az a váltó, vagy a motorolaj hűtője?


váltóé
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2013 márc. 11 19:23

Paca írta:váltóé


Köszi
Avatar
Overvoltage
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 101
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 20 12:25

Jules írta:Inkább fojtószelep jeladó, vagy sebesség jelet nem kap rendesen az ecu.

Közben rájöttem...
Csak a fojtószelep jeladó kell hozzá (meg a fordulatszám, de azt tudja az ECU). Valószínűleg olyankor nem kapcsolja le a befecskendezést az ECU, ha a fojtószelep jeladó a teljesen zárt állapotban nem teljesen zárt állapothoz tartozó jelet ad...
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: mmexx » 2013 márc. 28 14:11

Overvoltage írta:
Paca írta:negyedikben 75 felett motorfékez. háromban 60. de szerintem nem a váltó érzékeli,hanem a computter a gázpedál állásból és a sebességből kikövetkezteti,hogy motorfék üzem van.


Itt találtam rá, hogy a váltó foglalkozik ezzel:
http://fordscorpio.co.uk/ho2smonitor.htm
When the engine is in negative torque (ie overrun, engine being driven by transmission) fuel may not be delivered via the INJectors at all. During such periods fuelling is in Open Loop.


Nemrég vettem egy OBD kütyüt és annál vettem észre, hogy motorfékezés közben is 1.5 L/h üzemanyag áramlás van. Jó lenne megoldani valahogy, hogy észrevegye a motorféket.

Ha értitek az automata váltó működését,tudnátok,hogy a motor mindig nagyobb fordulatszámmal forog mint maga a váltó..ezt nevezik Slipnek..csúszás.ezt muszáj neki a hidraulikus nyomatékváltó miatt.Mindig a motor adja meg a fotgatónyomatékot.Mikor elengeded a gázt,a motor leesik alapjáratra,ez a negativ nyomaték,de az autó még 80-nal megy.Igy a hátsó lerekek még a váltó kihajtó részét ugyanugy forgatják,igy a jeladók a motorodnál nyitnak egy kerülőt,egy hurkot hogy a benzinpumpa által nyomott benzint,a feleslegeset visszapumpálja a tankba.A motor az ugyanugy megy tovbább alapjáraton,mintha üresben lenne,és annyit fogyaszt is.A motornak mindenképp járnia kell ha mozog az autó mert a hátsó kjerekek által mozgatott váltó tönkremehet ha a motor áll. Van a váltóban ugyanis olyan olajszivattyú amelyet a motor által hajtott tengely vezérel,és ha ez nem működik menet közben a megnövelt nyomás szétnyomhat dolgokat.Természetesen egy lassú 15 km/h vontatás pár km-re nem gond,de a több már igen.Remélem tudtam segiteni.Amugy felül angolul éppen ez a hurok nyitás van leírva.
mmexx
mmexx
GL
GL
 
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010 márc. 03 9:43
típus: Ford Scorpio 2.5 td,"béka"kombi,1995
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 28 15:07

mmexx írta:Ha értitek az automata váltó működését,tudnátok,hogy a motor mindig nagyobb fordulatszámmal forog mint maga a váltó..ezt nevezik Slipnek..csúszás.ezt muszáj neki a hidraulikus nyomatékváltó miatt.Mindig a motor adja meg a fotgatónyomatékot.Mikor elengeded a gázt,a motor leesik alapjáratra,ez a negativ nyomaték,de az autó még 80-nal megy.Igy a hátsó lerekek még a váltó kihajtó részét ugyanugy forgatják,igy a jeladók a motorodnál nyitnak egy kerülőt,egy hurkot hogy a benzinpumpa által nyomott benzint,a feleslegeset visszapumpálja a tankba.A motor az ugyanugy megy tovbább alapjáraton,mintha üresben lenne,és annyit fogyaszt is.A motornak mindenképp járnia kell ha mozog az autó mert a hátsó kjerekek által mozgatott váltó tönkremehet ha a motor áll. Van a váltóban ugyanis olyan olajszivattyú amelyet a motor által hajtott tengely vezérel,és ha ez nem működik menet közben a megnövelt nyomás szétnyomhat dolgokat.Természetesen egy lassú 15 km/h vontatás pár km-re nem gond,de a több már igen.Remélem tudtam segiteni.Amugy felül angolul éppen ez a hurok nyitás van leírva.
mmexx


de nem értjük az automata váltó működését és nem jól tudjuk. köszönjük,a felvilágosítást.

azonban amit írtál ("a motor mindig nagyobb fordulatszámmal forog mint maga a váltó")az csak részben igaz (egyes,régebbi típusoknál teljesen),csakhogy van egy rövidzáró kuplung is a rendszerben ami a nyomatékkonverter csúszását hivatott kiküszöbölni akkor,mikor már a be és a kihajtása közt minimális a fordulatszám különbség. mellesleg ezt a kuplungot motorfékezéskor is zárja és olyankor az injektorvezérlést is nullára veszi,ilyenkor a fogyasztás nulla. a motor persze nem áll le mert visszahajtás van a kerekek felől.
a benzin visszapumpáló kőr valóban nyit és visszaáramoltat a tankba,de azt a mechanikus benzinnyomás-szabályzó nyitja. erre gondoltál?
a vontatásnál rövid táv nem ár. hisszú távon a hűtés hiánya miatti túlmelegedés okozza a bajt,nem a túlnyomás.

úgyhogy szerintem Te valami másról beszélsz
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 28 17:13

mmexx írta:Ha értitek az automata váltó működését,tudnátok,hogy a motor mindig nagyobb fordulatszámmal forog mint maga a váltó..ezt nevezik Slipnek..csúszás.ezt muszáj neki a hidraulikus nyomatékváltó miatt.Mindig a motor adja meg a fotgatónyomatékot.Mikor elengeded a gázt,a motor leesik alapjáratra,ez a negativ nyomaték,de az autó még 80-nal megy.Igy a hátsó lerekek még a váltó kihajtó részét ugyanugy forgatják,igy a jeladók a motorodnál nyitnak egy kerülőt,egy hurkot hogy a benzinpumpa által nyomott benzint,a feleslegeset visszapumpálja a tankba.A motor az ugyanugy megy tovbább alapjáraton,mintha üresben lenne,és annyit fogyaszt is.A motornak mindenképp járnia kell ha mozog az autó mert a hátsó kjerekek által mozgatott váltó tönkremehet ha a motor áll. Van a váltóban ugyanis olyan olajszivattyú amelyet a motor által hajtott tengely vezérel,és ha ez nem működik menet közben a megnövelt nyomás szétnyomhat dolgokat.Természetesen egy lassú 15 km/h vontatás pár km-re nem gond,de a több már igen.Remélem tudtam segiteni.Amugy felül angolul éppen ez a hurok nyitás van leírva.
mmexx

Hidd el, hogy értjük és tudjuk, hogy nem mindíg forog nagyobb fordulatszámmal a motor mint a váltó (Paca már írta, hogy miért). A fokozatválasztó 1,2,3-as fokozataiban van motorfék (hajtáslánc hajtja a motort), D-ben az 1,2,3-as sebességfokozatok szabadon futnak de amikor az overdrive-ot kapcsolja már itt is van motorfék. Ha van motorfék, akkor van kényszerüresjárat is, aminél le lehet kapcsolni a befecskendezést, amit meg is tesz az ECU (ha normális jelet kap a fojtószelep szenzortól).
Az üzemanyag ellátó rendszer visszafolyó ága üzem közben mindíg nyitva van, mert a nyomásszabályzó csak így tudja a benzinpumpa 6..6.5Baros nyomásából a 2.5Bar körüli (szívócső depressziójával vezérelt) nyomást előállítani. De ennek már tényleg semmi köze a váltóhoz meg a motorfékhez sem...
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: mmexx » 2013 márc. 29 19:20

Nos annyiban igazad van,hogy a motor nem mindig forog nagyobb fordulattal mint a váltó..ugyanis ha motorfékkel haladsz,egyértelmű,hogy alacsonyabb a fordulatszáma..De jár a motor,és üzemanyagot fogyaszt.És hidd el,hogy a konverter,a nyomatékkonverter amit irtál,az a hidraulikus nyomatékváltó.És hogy az autó elinduljon,a motor forgatja és pozitiv nyomatéknál,tehát huzatáskor a motor nagyobb fordulattal forog.amit a direktkuplung írtál,vannak ilyenek de nem ebben a váltóban,itt csak egy előre és hátrameneti kapcsolást igazító kuplung van,amelyik direkt kapcsolást csinál.(rear one-way clutch). A többi kuplung,mivel ez a váltó (A4LDE) tűcsapágyazott bolygókerekekkel és fékszalagokkal szerelt váltó,a különböző sebességfokozathoz tartozó fékszalag dobba vannak szerelve..ez hasonló a szabadonfutóhoz...de kuplungnak hivja a szaksajtó.(azért tudsz a féken lábbal lenni,miközben sebességben van..vagy 150-nél leveszed a lábad a gázról,és gurulsz)
És rengeteg szelep,meg nyomás szabályzó..És hidd el,a vontatott autó nem járó motorral a hátsó kerekek által generált hidraulikus folyadéknyomás miatt tönkremehet a váltód.Vannak még a váltón szenzorok,ami a sebességet(VSS) és az átvitelt figyeli..gázpedál,hozzátartozó fokozatok megfelelőek e.(TR).Valszeg a fedélzeti computererrel is kapcsban van gondolom, ez is ad jelet a injektor vezérlőknek.De overdrive nincs rajta,az egész más.az amerikai rendszerű váltókon van,és külön kapcsolható,persze megjelentek európában is de nem ezen a típuson.Az olyasmi mint mikor az ember nitrot ad menet közben.Ez sima négyfokozatú bolygóműves fékszalagos automata váltó.
De le lehet kérni a rajzokat a hivatalos robbantottakat a neten,ott minden megvan,leírva is.
Persze kinek mit mutat a rajz,én a saját véleményem és tudásom szerint írom ezeket,volt már automatám,Ford.
Kellemes Ünnepeket minden kedves Ford rajongónak!!
mmexx
GL
GL
 
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010 márc. 03 9:43
típus: Ford Scorpio 2.5 td,"béka"kombi,1995
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 29 20:28

Szerintem 3+OD:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C3_transmission#A4LD

"Motor fogyasztása motorfék üzemmódban":
http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080616a/

Gázos teszt, de ugyanez van benzinnel is:
http://www.gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=301

Egyébként motorfékezésnél megfelelően nagy fordulatszámnál a fogyasztásmérőm 0-t mutat és a lambda monitorom is kiakad a minimumon. Amint közelít a fordulatszám az üresjáratihoz, a fogyasztásmérő 2..3-t kezd mutatni és a lambda monitor is normális keveréket jelez.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Magic Stick » 2013 márc. 30 0:15

Jules-nál a pont. Ennyi.
" Van aki meg 42 evig tapasztal, aztán mégis olyan sötét mint a vakond belső zsebe. "
Avatar
Magic Stick
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1161
Csatlakozott: 2009 márc. 31 23:31
Tartózkodási hely: Budapest
típus: OFF: Audi V8
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 30 9:55

mmexx írta:Nos annyiban igazad van,hogy a motor nem mindig forog nagyobb fordulattal mint a váltó..ugyanis ha motorfékkel haladsz,egyértelmű,hogy alacsonyabb a fordulatszáma..De jár a motor,és üzemanyagot fogyaszt.És hidd el,hogy a konverter,a nyomatékkonverter amit irtál,az a hidraulikus nyomatékváltó.És hogy az autó elinduljon,a motor forgatja és pozitiv nyomatéknál,tehát huzatáskor a motor nagyobb fordulattal forog.amit a direktkuplung írtál,vannak ilyenek de nem ebben a váltóban,


bocs,de ezt nem jól tudod. meg még pár dolgot. ha gondolod elküldök neked egy precíz leírást az A4LDE váltóról és annak működéséről,amiben a direktkuplung is szerepel.

még egy kis kiigazítás: motorfék üzemben nincs fogyasztása a motornak. ha a visszajelzőt nézed azon is láthatod. ugyanis -de ezt már korábban írtam-,mert leálítja az injektorokat.

OD hogy ne lenne rajta! még kikapcsolója is van! ráadásul ezt a váltót egy csomó amerikai autóba szerelték.

nekem az az érzésem kevered az A4LD-vel,bár azt nem ismerem eléggé,lehet azon is van direktkuplung és OD.
ja és attól,hogy többször mondod :"hidd el" ettől még nem leszel meggyőzőbb,sőt! ja,hogy volt már automata Fordod! az úgy mindjárt más :D a rajzokat meg még nézegesd egy kicsit :P


Neked is kellemes húsvétot :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Paca 2013 márc. 30 9:59-kor.
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Paca » 2013 márc. 30 9:56

Magic Stick írta:Jules-nál a pont. Ennyi.


pont akartam mondani :D

amúgy meg nincs itt bagolyszag? :D
Nem érdemes az embernek magát stresszelnie,
mert vagy van egy problémára megoldás,
és akkor miért izgatod magad,
vagy nincs és akkor meg minek?
(Dalai Láma)
Avatar
Paca
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 10395
Csatlakozott: 2007 feb. 11 15:33
Tartózkodási hely: Székesfehérvár melett
típus: Kékbéka: 2,9V6 24V Ghia; Zöldbéka: 2,9V6 24V Executive Ghia
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: mmexx » 2013 márc. 30 10:34

Na látod itt látszik hogy nem értesz hozzá.A motor motorféknél is fogyaszt attól hogy még a műszered nem mutatja..Tán benzint termel az autód olyankor?
a működéséhez üzemanyag kell,még akkor is ha csak alapjáraton megy.A váltóról nem vitázom,mert felesleges..Még hogy amerikaiba szerelték..röhej.Azt hiszem nem láttál még szétszedve ilyen váltót,ha láttál is nem tudod mi micsoda benne.De nem személyeskedek,ez az oldal nem erről szól,gondolom.inkább neked adok igazat,legyen úgy ahogy te tudod,és szereld és értelmezd ugy ahogy akarod.
mmexx
GL
GL
 
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010 márc. 03 9:43
típus: Ford Scorpio 2.5 td,"béka"kombi,1995
Évjárat: 0

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: bear64 » 2013 márc. 30 10:52

Azt ,hogy Pacának miben van igaza és ,hogy Neked miben azt nem tudom de tényleg szerelték amerikai autókba is az A4LD-t.Nézz körül az eBay-en például még felújító szettek is vannak hozzá mivel van olyan alkatrésze ami kicsit alul tervezett.Például komplett szeleptömböt is árulak más 4.fokozat szeleppel...
90-es 2.0 DOHC GL-Ghia-béka volt
2005-ös Chevrolet Lacetti 1.6 16V volt
90-es 2.9 V6 Cologne Ghia volt
95-ös cosworth volt
95-ös béka 2.0 16V Ghia "aranybéka" volt
96-os Mazda 626 1.8i és 99-es Ford Mondeo ST 200
Avatar
bear64
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2006 dec. 04 21:59
Tartózkodási hely: budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V sedan
Évjárat: 1995

Re: Automata váltó

HozzászólásSzerző: Jules » 2013 márc. 30 11:41

Amerikaban is szereltek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_C3_transmission#A4LD

"Motor fogyasztása motorfék üzemmódban": http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/080616a/

Gázos teszt, de ugyanez van benzinnel is: http://www.gazzalmegyek.hu/index.php?op ... cle&id=301

Egyébként motorfékezésnél megfelelően nagy fordulatszámnál a fogyasztásmérőm 0-t mutat és a lambda monitorom is kiakad a minimumon. Amint közelít a fordulatszám az üresjáratihoz, a fogyasztásmérő 2..3-t kezd mutatni és a lambda monitor is normális keveréket jelez.

mmexx írta:Na látod itt látszik hogy nem értesz hozzá.A motor motorféknél is fogyaszt attól hogy még a műszered nem mutatja..Tán benzint termel az autód olyankor?
a működéséhez üzemanyag kell,még akkor is ha csak alapjáraton megy.A váltóról nem vitázom,mert felesleges..Még hogy amerikaiba szerelték..röhej.Azt hiszem nem láttál még szétszedve ilyen váltót,ha láttál is nem tudod mi micsoda benne.De nem személyeskedek,ez az oldal nem erről szól,gondolom.inkább neked adok igazat,legyen úgy ahogy te tudod,és szereld és értelmezd ugy ahogy akarod.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 933
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

ElőzőKövetkező

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég