Elektromos gondok

Általános müszaki problémák, kérdések.

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Szputnyik » 2015 nov. 06 14:44

Sziasztok!

Hasonló elekromos gondom van, mint oly sok korábbi hozzászólónak. A rövid történet: elkezdett szarakodni a sebességmérő óra, hol ment, hol nem, de nem törődtem vele.

Aztán egyszercsak a pirosnál (csúcsforgalomban) úgy döntött, hogy leáll a motor, és nem megy tovább. Aztán addig húzogattam-nyomkodtam a kábeleket, míg beindult, és el tudtam vele menni. Aztán soha többet nem indult be.

Önindító teker, ac működik, biztosítékok jók (átnéztük). Néha kerül a rendszerbe annyi benga, hogy egyet röffen, de semmi több. pár napot elcseszett már rá az autóvillamosságis kollégám, de semmi..

Béka, tehát több a szabad felület a kábeleken, mint a szigetelés.

Tud valaki távtanácsot adni ennyiből?

Köszi
Szputnyik
CL
CL
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2011 máj. 06 11:32
Tartózkodási hely: Budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V Ghia
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Jules » 2015 nov. 06 16:07

Emlékeim szerint Paca már valahol (lehet, hogy éppen ebben a topikban) leírta a teendőket.
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Trigolasjaja » 2015 nov. 17 23:15

Szputnyik írta:Sziasztok!

Hasonló elekromos gondom van, mint oly sok korábbi hozzászólónak. A rövid történet: elkezdett szarakodni a sebességmérő óra, hol ment, hol nem, de nem törődtem vele.

Aztán egyszercsak a pirosnál (csúcsforgalomban) úgy döntött, hogy leáll a motor, és nem megy tovább. Aztán addig húzogattam-nyomkodtam a kábeleket, míg beindult, és el tudtam vele menni. Aztán soha többet nem indult be.

Önindító teker, ac működik, biztosítékok jók (átnéztük). Néha kerül a rendszerbe annyi benga, hogy egyet röffen, de semmi több. pár napot elcseszett már rá az autóvillamosságis kollégám, de semmi..

Béka, tehát több a szabad felület a kábeleken, mint a szigetelés.

Tud valaki távtanácsot adni ennyiből?

Köszi


persze. meg kell csinálni a vezetékezést.
" A pesszimista a sötétséget látja az alagútban, az optimista a fényt az alagút végén, a realista a közelgő vonat lámpáit, a mozdonyvezető pedig három idiótát a síneken "
Avatar
Trigolasjaja
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 1285
Csatlakozott: 2010 aug. 06 21:47
Tartózkodási hely: Mikebuda
típus: Béka 2,0 16v Ghia sedan -Loden Green Űrhajó
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Szputnyik » 2016 márc. 22 22:13

Sajnos nem tudtam elkerülni az újrakábelezést én sem, de megoldódni látszanak elektromos problémáim. Nagyjából. 1-2 dolog még akad így is, pl:
1) ABS éa ASR lámpa is világít, hol kell kimérni, h melyik jeladó rossz? Laptopos diagnosztika szart sem ér, ami jó, arra hibát jelez, ami hibás, arra nem..
2) Néha ugrik egyet a motor (pontosabban kihagy) random időpontokban, és elég gyenge is. Gyertyák jók, NGK-ra cseréltem mind a négyet fél éve.
Tud valaki segíteni?
Szputnyik
CL
CL
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2011 máj. 06 11:32
Tartózkodási hely: Budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V Ghia
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 ápr. 14 22:07

Szép estét mindenkinek!

Ma délután úgy döntött a jobb első tompítottam, hogy ő nem akar világítani többé. Izzó jó, test jó, biztitáblában ha mozgatom a biztosítékát /ami szintén jó/ nem villan fel. Multiméterrel mérve a tompított szálát, izzó nélkül, járó motornál 13,9V van, ha benne az izzó nem mértem, mert nem fértem rendesen hozzá és sötét is volt már. Valószínű, hogy akkor letörne a feszültség a p...-ba. Van-e valami csatlakozó valahol ami be szokott oxidálódni vagy ilyesmi? Vagy biztitábla lesz? Elvileg a biztitáblát az előző tulaj rendbe tette.

Ha rákapcsolom a távolságit és annak a pozitívját összezárom a tompítottéval, akkor szépen világít így tuti, hogy nem test hiba.
Ha valakinek lenne valami épkézláb ötlete ne tartsa magában!

Köszi!
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 ápr. 15 21:48

gabo9201 írta:Szép estét mindenkinek!

Ma délután úgy döntött a jobb első tompítottam, hogy ő nem akar világítani többé. Izzó jó, test jó, biztitáblában ha mozgatom a biztosítékát /ami szintén jó/ nem villan fel. Multiméterrel mérve a tompított szálát, izzó nélkül, járó motornál 13,9V van, ha benne az izzó nem mértem, mert nem fértem rendesen hozzá és sötét is volt már. Valószínű, hogy akkor letörne a feszültség a p...-ba. Van-e valami csatlakozó valahol ami be szokott oxidálódni vagy ilyesmi? Vagy biztitábla lesz? Elvileg a biztitáblát az előző tulaj rendbe tette.

Ha rákapcsolom a távolságit és annak a pozitívját összezárom a tompítottéval, akkor szépen világít így tuti, hogy nem test hiba.
Ha valakinek lenne valami épkézláb ötlete ne tartsa magában!

Köszi!


Közben ma is vizsgálódtam. Odáig jutottam, hogy ha ráteszem az izzót a tompított szálára, akkor egyből letörik a fesz. teljesen (0,7V). A lámpára menő csatlakozót is leteszteltem próbalámpával és már odáig sem jut el a delej. Mentem visszafelé. A biztitáblában, a jobb oldali tompított biztosítékán még faszán megvan minden, odatéve a próbalámpát szépen világít, szóval odáig eljut a feszültség. Levettem a csatlakozót a biztitábláról az nincs berohadva, teljesen tiszta.

Mit kellene csináljak? A biztitáblára menő csatlakozó kiosztása fellelhető valahol? Valahol van még valami csatlakozó a biztitábla és a fényszóró csatlakozója között ami beoxidálódhatott? Vagy vegyem ki szépen a biztitáblát és lessem meg? Mi fogja, hogy jön ki?

Szerintem most azt kéne behatárolni, hogy a biztitáblából még elmegy-e a feszültség a rámenő csatlakozó fényszóró felé menő pontjáig. Ha ez is rendben van, akkor pedig azt, hogy a biztitábla csatlakozója és a fényszóró csatlakozója között hol lehet a hiba. Ha tudnám, hogy a biztosítéktábla nagy csatlakozóján melyik láb az ami a jobb fényszóróhoz megy, akkor már tudnék egy ellenállatot mérni, hogy van-e valami probléma abban a körben.

Köszönöm! :)
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Panxter » 2016 ápr. 18 1:12

gabo9201 írta:
gabo9201 írta:Szép estét mindenkinek!

Ma délután úgy döntött a jobb első tompítottam, hogy ő nem akar világítani többé. Izzó jó, test jó, biztitáblában ha mozgatom a biztosítékát /ami szintén jó/ nem villan fel. Multiméterrel mérve a tompított szálát, izzó nélkül, járó motornál 13,9V van, ha benne az izzó nem mértem, mert nem fértem rendesen hozzá és sötét is volt már. Valószínű, hogy akkor letörne a feszültség a p...-ba. Van-e valami csatlakozó valahol ami be szokott oxidálódni vagy ilyesmi? Vagy biztitábla lesz? Elvileg a biztitáblát az előző tulaj rendbe tette.

Ha rákapcsolom a távolságit és annak a pozitívját összezárom a tompítottéval, akkor szépen világít így tuti, hogy nem test hiba.
Ha valakinek lenne valami épkézláb ötlete ne tartsa magában!

Köszi!


Közben ma is vizsgálódtam. Odáig jutottam, hogy ha ráteszem az izzót a tompított szálára, akkor egyből letörik a fesz. teljesen (0,7V). A lámpára menő csatlakozót is leteszteltem próbalámpával és már odáig sem jut el a delej. Mentem visszafelé. A biztitáblában, a jobb oldali tompított biztosítékán még faszán megvan minden, odatéve a próbalámpát szépen világít, szóval odáig eljut a feszültség. Levettem a csatlakozót a biztitábláról az nincs berohadva, teljesen tiszta.

Mit kellene csináljak? A biztitáblára menő csatlakozó kiosztása fellelhető valahol? Valahol van még valami csatlakozó a biztitábla és a fényszóró csatlakozója között ami beoxidálódhatott? Vagy vegyem ki szépen a biztitáblát és lessem meg? Mi fogja, hogy jön ki?

Szerintem most azt kéne behatárolni, hogy a biztitáblából még elmegy-e a feszültség a rámenő csatlakozó fényszóró felé menő pontjáig. Ha ez is rendben van, akkor pedig azt, hogy a biztitábla csatlakozója és a fényszóró csatlakozója között hol lehet a hiba. Ha tudnám, hogy a biztosítéktábla nagy csatlakozóján melyik láb az ami a jobb fényszóróhoz megy, akkor már tudnék egy ellenállatot mérni, hogy van-e valami probléma abban a körben.

Köszönöm! :)


Elvileg itt megtalalod a teljes kapcsrajzot.https://onedrive.live.com/?cid=EB36F845 ... 8FB6%21146
Avatar
Panxter
Executive
Executive
 
Hozzászólások: 2183
Csatlakozott: 2005 júl. 02 1:33
típus: '97 Cossie
Évjárat: 0

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 máj. 09 22:43

Köszi!
Mentettem!
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2016 máj. 11 20:50

Az első békámon ugyanez volt. Megoldani nem sikerült sehogy, viszont áthúztam egy kábelt a másik oldalról és a bizti táblába nagyobb biztosítékot raktam. Végülis működött. :D
Egyébként valami érintkezési problémának kell lennie, ha van fesz csak leesik terheléssel. Talán a biztosítékot fogo érintkezőket vakargasd meg egy csiszolópapírral, meg a biztosíték lábait.
Avatar
Overvoltage
GL
GL
 
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 máj. 18 8:41

Azóta mondjuk nem foglalkoztam vele, de ha nem sikerül megoldani lehet én is hasonló megoldáshoz fogok folyamodni.
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Belső világítás

HozzászólásSzerző: stavi » 2016 aug. 31 8:03

Egy apró hibával, kérdéssel fordulok hozzátok.
gyújtás levételekor/motor leállításakor melyik az a relé, ami felkapcsolja a belső világítást?
Néha felkapcsolja normálisan, néha csak villan egyet egy pillanatra.
Kis biztitábla volt cserélve (más ok miatt), vmint az égő is a két lámpában.
Van erre ötletetek?

Köszi
üdv Stavi
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Belső világítás

HozzászólásSzerző: Jules » 2016 aug. 31 9:42

Régiben egy kis doboz volt ami vezérelte. A műszerfal mögött középen a tűzfalon volt.

stavi írta:Egy apró hibával, kérdéssel fordulok hozzátok.
gyújtás levételekor/motor leállításakor melyik az a relé, ami felkapcsolja a belső világítást?
Néha felkapcsolja normálisan, néha csak villan egyet egy pillanatra.
Kis biztitábla volt cserélve (más ok miatt), vmint az égő is a két lámpában.
Van erre ötletetek?

Köszi
üdv Stavi
"A tudománynak persze számos csodás eredménye van, én azonban sokkal jobban élvezem a boldogságot, mint az igazságot."
Avatar
Jules
Ghia
Ghia
 
Hozzászólások: 932
Csatlakozott: 2009 okt. 10 2:21
típus: Alfa Romeo 156 1.8 TwinSpark
Volt: Ford Scorpio 2.9i Ghia
Évjárat: 1989

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2016 szept. 01 23:10

Köszi.
A bekaban is van ott valami... Valszeg ugyan az ... Nyáron volt műszerfal cserem, nincs az az isten hogy én az éven mégegyszer kivegyem onnan :)
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: gabo9201 » 2016 nov. 01 22:27

Sziasztok!

Újabb elektromos probléma ütötte fel a fejét :(
Múltkor a jobb első tompított szállt el most pedig a fél autó világítása.
Délután még minden jó volt majd este azt vettem észre, hogy egyik pillanatról a másikra elment a műszerfal világítás (de csak az óracsoporté, középen működik).
Utána szólt haverom, hogy nem mennek a hátsó helyzetjelzők sem. Ekkor jobban megnézve észrevettem, hogy az első park lámpák sem működnek és a hátsók park állásban sem világítanak. A hátsó ködlámpák mennek (elöl nincs benne), és ha a bal oldali parkot kapcsolom fel akkor az is működik elöl hátul egyaránt. Szóval tanácstalan vagyok. Biztosítékok közül a 23-ast, 14-est, 2-est, 3-as, 12-est megnéztem mind jó.

Mi lehet a probléma? Esetleg világítás kapcsoló? Ti mit gondoltok?

Köszönöm szépen a segítséget!
gabo9201
CL
CL
 
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2015 aug. 25 15:09
típus: Ford Scorpio 2,0 16V, 1995 és egy Ford Escort 1988 1,4i
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Szputnyik » 2017 ápr. 19 0:26

gabo9201 írta:Sziasztok!

Újabb elektromos probléma ütötte fel a fejét :(
Múltkor a jobb első tompított szállt el most pedig a fél autó világítása.
Délután még minden jó volt majd este azt vettem észre, hogy egyik pillanatról a másikra elment a műszerfal világítás (de csak az óracsoporté, középen működik).
Utána szólt haverom, hogy nem mennek a hátsó helyzetjelzők sem. Ekkor jobban megnézve észrevettem, hogy az első park lámpák sem működnek és a hátsók park állásban sem világítanak. A hátsó ködlámpák mennek (elöl nincs benne), és ha a bal oldali parkot kapcsolom fel akkor az is működik elöl hátul egyaránt. Szóval tanácstalan vagyok. Biztosítékok közül a 23-ast, 14-est, 2-est, 3-as, 12-est megnéztem mind jó.

Mi lehet a probléma? Esetleg világítás kapcsoló? Ti mit gondoltok?

Köszönöm szépen a segítséget!


Szevasz Gabo,

szóról szóra ugyanez a hibám (is) előjött már nekem, is, úgyhogy tudom mi a probléma, persze ha még nem oldódott meg azóta;) Szóval: a világításkapcsolód a rossz, szerezned kell bele egy másikat. Ez okozza a műszerfal óracsoport háttérvilágítás problémáját is, ki gondolná, de így van. Azt a hengeres egységet én nem szedtem szét, de az is lehet, hogy javítható. Viszont inkább szerezz egy másikat, (jó lesz bontott is), amondó vagyok.
Szputnyik
CL
CL
 
Hozzászólások: 44
Csatlakozott: 2011 máj. 06 11:32
Tartózkodási hely: Budapest
típus: Ford Scorpio 2.0 16V Ghia
Évjárat: 1995

béka cosworth melegen nem indul

HozzászólásSzerző: stavi » 2017 jún. 04 12:05

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy béka cosworth. Az a baja, hogy melegen nem indul, az önindító se forgat. Hidegen, reggelente, illetve nem hajszolva pöcc röff. Üzem kozben is ha nincs szétforgatva pöcc röff.
Vízhőfok óra szerint középen. Viszont az önindító sem forgat. Vár vele az ember egy fél órát (amig valami visszahűl?), és indul mintha semmi baja nem lenne.
Jatis adott egy tippet, hogy vmelyik jeladó le tudja tiltani, csak a kérdés az hogy melyik... Van -e vmi kiolvashatósága ezeknek? akár méréssel, akár obd-vel?
Sajna (szerencsére) ritkán csinálja, és fél óra után megához tér. Ki szeretném deríteni hogy mi, de jó lenne már célirányosan keresgélni.
Mi okozhatja?
közsi
üdv Stavi
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: béka cosworth melegen nem indul

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2017 jún. 06 1:00

stavi írta:Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy béka cosworth. Az a baja, hogy melegen nem indul, az önindító se forgat. Hidegen, reggelente, illetve nem hajszolva pöcc röff. Üzem kozben is ha nincs szétforgatva pöcc röff.
Vízhőfok óra szerint középen. Viszont az önindító sem forgat. Vár vele az ember egy fél órát (amig valami visszahűl?), és indul mintha semmi baja nem lenne.
Jatis adott egy tippet, hogy vmelyik jeladó le tudja tiltani, csak a kérdés az hogy melyik... Van -e vmi kiolvashatósága ezeknek? akár méréssel, akár obd-vel?
Sajna (szerencsére) ritkán csinálja, és fél óra után megához tér. Ki szeretném deríteni hogy mi, de jó lenne már célirányosan keresgélni.
Mi okozhatja?
közsi
üdv Stavi


Szia

Az angol oldalon azt írják, ha melegen nem indul, akkor az üzemanyag túlnyomás miatt tilt le. http://www.fordscorpio.co.uk/faultfinds.htm
Avatar
Overvoltage
GL
GL
 
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: stavi » 2017 jún. 08 14:07

hmmm... még akár az is lehet :)
köszönöm!
Avatar
stavi
GLX
GLX
 
Hozzászólások: 237
Csatlakozott: 2010 márc. 19 23:28
Tartózkodási hely: Sátoraljaújhely
típus: 2.5TD 125Le '97, 2.5TD 116Le '96, 2.0 16v 136Le '96...
Évjárat: 1997

Re: Elektromos gondok

HozzászólásSzerző: Overvoltage » 2017 jún. 08 15:30

Nálam a 2.0 16V békán van egy autógumi szelep az injektor soron, kék szelepsapka van rajta. Keresd meg és próbáld ki, hogy megnyomod a tűt benne. Kispriccel a benzin egy kicsit (persze amikor nem jár a motor) és csökken a nyomás. Ha utána beindul, akkor tuti, hogy ez a gond, másrészt ha utána se indul, az nem jelenti azt, hogy nem a nyomás szenzor a bajos. V6-nál nemtudom hol van, vagy hogy mennyi ilyen van rajta (max 2).
Avatar
Overvoltage
GL
GL
 
Hozzászólások: 97
Csatlakozott: 2012 jan. 25 15:58
Tartózkodási hely: Kaposvár
típus: 2.0 16v LPG Béka
Évjárat: 1995

Előző

Vissza: Általános müszaki problémák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron